عصر خودرو

مالزی:

اقدام اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت، چشم انداز مهمی برای ثبات بهای جهانی نفت ایجاد کرد

عصر بازار- دولت مالزی معتقد است که از طریق ایجاد تعادل پایدار بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت می توان به ثبات و تعادل بیشتری در بازار نفت دست یافت.

اقدام اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت، چشم انداز مهمی برای ثبات بهای جهانی نفت ایجاد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'عبدالرحمان داهلان' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی روز سه شنبه، گفت که نشست اخیر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کشورهای غیر عضو، چشم انداز مهمی در تلاش برای ثبات بخشیدن به بهای جهانی نفت ایجاد کرد.
    وی گفت که در این نشست کشورهای غیرعضو اوپک نیز پس از تصمیم روز 30 نوامبر (10 آذر) اعضای اوپک مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای خود، متعهد به کاهش تولید نفت خود شدند.
    این مقام مالزیایی تصریح کرد که براساس تعهد کشورهای غیرعضو اوپک، تعهد به کاهش تولید تا این تاریخ به حدود یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسید.
    به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، 'عبدالرحمان داهلان' حضور مالزی در این نشست را یک اقدام تاریخی عنوان کرد و گفت که کاهش تولید نفت که مورد توافق اعضای اوپک قرار گرفته، گام مهمی در طولانی مدت خواهد بود که می تواند تاثیرات مثبتی بر اقتصاد تولید و مصرف کنندگان داشته باشد و به کسب اطمینان از چشم انداز توسعه کمک نماید.
    مالزی تا پیش از تعهد به کاهش تولید خود، روزانه 668 هزار بشکه نفت تولید می کرد.
    مقامات کشورهای عضو اوپک روز شنبه هفته جاری با کشورهای تولید کننده غیر عضو این سازمان با هدف توافق نسبت به کاهش تولید به منظور کاستن از مازاد عرضه جهانی و بهبود بخشیدن به وضعیت قیمت ها در وین، پایتخت اتریش دیدار و گفتگو کردند.
    اگرچه اوپک پیش از این نشست انتظار داشت کشورهای غیر عضو با کاهش روزانه 600 هزار بشکه تولید خود توافق کنند، اما این رقم با تغییر نه چندان مشهودی با کاهش 558 هزار بشکه مورد توافق اعضای غیر عضو اوپک قرار گرفت.
    جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، گینه، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، روسیه، سودان و سودان جنوبی کشورهای غیرعضو اوپک بودند که در این نشست شرکت کردند.

    برچسب ها