عصر خودرو

برای سومین سال متوالی؛

سود صنعت هوایی جهان با روند نزولی پیش می رود

عصر بازار- انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی» اعلام کرد، برای سومین سال متوالی به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی، سود حاصل از این بخش با روند نزولی روبرو شده است.

سود صنعت هوایی جهان با روند نزولی پیش می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بر اساس تحلیل های انجام گرفته از سوی «انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی»  بر روی صنعت ایرلاین جهانی، انتظار می رود که سود این بخش در سال 2017 میلادی به 29 میلیارد و 800 میلیون دلار کاهش یابد.

    همچنین این نهاد بین المللی اعلام کرد، مجموع درآمد حاصل از این بخش به 736 میلیارد دلار خواهد رسید. 

    البته  «انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی»، سود ایرلاین های جهانی را برای سال 2016 میلادی 35 میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد کرده؛ این در حالی است که پیش از این در ماه ژوئن رقم 39 میلیارد دلار و 400 میلیون دلار برای سود صنعت ایرلاین جهانی در سال جاری میلادی پیش بینی شده بود. 

    در همین حال این برای سومین سال متوالی است که سود حاصل از بخش صنعت هوایی با روند نزولی روبرو می شود و علت اصلی آن به کاهش رشد تولید ناخالص جهانی و نیز افزایش هزینه ها بازمی‌گردد. 

    بر همین اساس، این نهاد بین المللی اعلام کرد، انتظار  می رود بهای نفت در سال 2017 میلادی با افزایش روبرو شود که این موضوع به طور حتم به عنوان عامل اصلی کاهش سود صنعت ایرلاین جهانی خواهد بود؛ این در حالی است که میانگین بهای نفت در سال 2016 میلادی 44.6 دلار در هر بشکه بود و انتظار می رود قیمت نفت در سال 2017 میلادی به 55 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند و این مسئله باعث می شود تا بهای سوخت جت از 52.1 دلار در هر بشکه برای سال 2016 میلادی به 64.9 دلار در هر بشکه در سال 2017 میلادی جهش پیدا کند.

    برچسب ها