عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

کاهش بهای سکه در سررسیدهای بازار آتی

عصر بازار- در دومین روز هفته، قیمت دلار روند رو به پایینی را تجربه کرد تا بازار سکه به کمک ارزیابی های منفی برای اونس در روز دوشنبه، یک روز نسبتا کاهشی را پشت سر بگذارد.

کاهش بهای سکه در سررسیدهای بازار آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز یکشنبه، بازار ارز نسبت به روزهای قبل نوسان محدودتری داشت تا روز کم‌استرسی برای فعالان این بازار سپری شود، به طوری که دلار طی این روز 12تومان از ارزش خود را از دست داد تا از مرز 3 هزار و 900 تومانی پایین برود و به قیمت 3 هزار و 895 تومان برسد.

    به این ترتیب طی معاملات این روز هر چهار سررسید بازار آتی به جز سررسید تیر ماه که تغییری را تجربه نکرد  با روند کاهشی رو به رو شد.

    بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با کاهش 0/8درصدی به قیمت یک میلیون 138 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 154 هزار تومان معامله شد و 0/04 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0/06 درصدی با نرخ یک میلیون و 169هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 185 هزار تومان معامله شد و ثابت باقی ماند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افت0/07درصدی با قیمت یک میلیون و 202 هزار تومان معامله شد.

    حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم 3 هزار و 403 قرارداد و ارزش آن به 363 میلیارد ریال رسید.

    روند رو به پایین سکه در بازار نقدی

    روز شنبه، همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 136 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی در روزی که بازارهای جهانی تعطیل بود، عمدتا تحت‌تاثیر نوسانات قیمت دلار قرار داشت.

    در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 20 سکه به ارزش 226 میلیون ریال رسید.

    برچسب ها