عصر خودرو

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط بستر تامین مالی SMEها

عصر بازار- معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در جلسه آموزشی مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با فرابورس ایران گفت: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط از طریق پذیرش این شرکت‌ها در بازار فرابورس، زمینه‌سازی و کمک به تجاری‌سازی نوآوری‌ها‌ در شرکت‌های تحت پوشش سازمان از طریق بازار دارایی فکری فرابورس از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط بستر تامین مالی SMEها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مهدی علم‌الهدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار SME فرابورس ایران اعلام کرد: تعدادی از صنایع کوچک و متوسط برای پذیرش در این بازار جدید اعلام درخواست کرده‌اند و هیات پذیرش برای بررسی این پرونده‌ها تشکیل شده است.
    به گفته وی یکی از عوامل موثر و مهم در پذیرش شرکت‌ها در بازار SME وجود چشم‌انداز روشن از سودآوری فعالیت‌های شرکت است که کارشناسان هنگام بررسی اطلاعات دریافتی از شرکت‌ها این مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند.
    وی مسئله تامین مالی این نوع شرکت‌ها از درگاه بازار سرمایه را مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی این بازار عنوان کرد و گفت: در شرایط عدم تخصیص کارای منابع بانکی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک ‌مقیاس، با ورود این شرکت‌ها به فرابورس امکان تامین مالی و جذب نقدینگی برای آنها به‌خوبی فراهم است.
    معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه با اشاره به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع موجود در استان فارس تصریح کرد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک به‌عنوان مهم‌ترین اولویت این شرکت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
    هاشم موسوی‌جهان‌آباد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک، نحوه اأمین منابع مالی است به نقش بازار سرمایه در تامین منابع مالی واحدهای صنعتی کوچک اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رایزنی و تفاهم‌نامه با شرکت فرابورس برای تسهیل و تسریع پذیرش واحدهای صنعتی کوچک در بازار فرابورس صورت گرفته و بسترهای لازم برای حضور صنعتگران در این بازار فراهم شده است.
    وی با تشریح برخی اقدامات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در زمینه تقویت و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک خاطرنشان کرد: این شرکت با پرداخت هزینه‌های آموزش مدیریتی و مهارتی، ‌جذب سرمایه‌گذار خارجی،‌ پرداخت بخشی از هزینه‌های انتقال فناوری به کمک مشاوران صنعتی و نیز خدمات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در تامین کسری وثیقه‌های مورد نیاز صنایع در نظام بانکی گام‌های مؤثری در زمینه ارائه خدمات به واحدهای صنعتی برداشته است.

    برچسب ها