عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران:

به خودکفایی ۷۰درصد رسیده ایم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در زمینه ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی با همت متخصصان و صنعتگران داخلی از مرز ۷۰درصد گذشته ایم.

به خودکفایی ۷۰درصد رسیده ایم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی  روز دوشنبه در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه افزود:مدیران سازمان های دولتی و طرح های صنعت پتروشیمی تا حدی می توانند از ساخت داخل حمایت کنند از این رو وظیفه سازنندگان است تا با بهر گیری از فن آوری روز دنیا از نظر کیفیت و مدت زمان خود را به شرکت های خارجی برسانند.
    وی با بیان اینکه کیفیت کالاهای کشورهای خارجی مانند ژاپن و کره جنوبی که امروز ما ترجیح می دهیم که از این کشورها خرید کنیم روزی همانند کیفیت کالاهای چینی بوده است تصریح کرد: این کشورها تنها با حمایت از ساخت داخل خود توانستند به این درجه از کیفت در کالا و تجهیزات خود برسند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنعت نفت در مجاورت قطب های صنعتی مزیت های زیادی را برای شرکتها و سازندگان ایرانی دارد،
    شاهدایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت در مجاورت منطقه عسلویه گفت: برگزاری این نمایشگاه ها می تواند سبب حضور متخصصان و دست اندرکارانی باشد که از نزدیک با تجهیزات صنعت نفت کار می کنند که این امر می تواند به شرکت های حاضر در این نمایشگاه ها به لحاظ بازاریابی کمک زیادی کند.
    مدیر عامل شرکت ملی پترشیمی ایران با اشاره به سهم 70 درصدی ساخت داخل در مجتمع ها و طرح های پتتروشیمی ایران گفت: این مایه افتخار ماست که هیچ گونه کارشناس و کمک خارجی امروز در بحث طراحی و ساخت واحد های پتروشیمی ایران وجود ندارد. که این امر حکایت از توانمندی بالای سازندگان ایرانی است.
    وی با اشاره به وجود هسته های خودکفایی در شرکت های اصلی صنعت نفت افزود: ما با تکیه بر توان داخلی شرکت های پیمانکاری در مذاکرات خود با شرکت های خارجی از آنها می خواهیم که سهم بیشتر را در پروژه های جدید به شرکت های ایرانی توانمند واگذار کنند.
    مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این آیین با گرامیداشت هفته وحدت گفت: در سایه این وحدت در منطقه در سال های گذشته رشد صنعت رقم خورده است.
    مهدی یوسفی افزود: در کشور اگر قرار باشد یک مجتمع صنعتی را مثال بزنید عسلویه و کنگان در راس آن قرار دارند.
    وی یادآورشد: برگزاری نمایشگاه تخصصی در کنار صنایع باعث استفاده مطلوب از اهداف پیش بینی شده می شود.
    مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: در همین راستا ازسال گذشته با برنامه ریزی از شرکت نمایشگاه های کشور تقاضا کردیم که همان نمایشگاهی که هر ساله در بوشهر برگزار می شود را در عسلویه برگزار کنیم و سال گذشته هم اولین نمایشگاه و امسال دومین آن برگزار شده است.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان بوشهر نیز گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تا 24 آذر ماه سال جاری به میزبانی سازمان منطقه ویژه در عسلویه این استان میزبان علاقه مندان است.
    مهرداد ابراهیمی افزود:در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت فعال در زمینه صنایع بالا دستی و پایین دستی نفت و گاز، قطعه سازان و تولید کنندگان تجهیزات صنعتی در فضایی به مساحت 4000 متر مربع، آخرین دست آوردها و یافته های خود را در زمینه بومی سازی تجهیزات و کالاهای ساخت داخل در معرض دید عموم قرار داده اند.
    وی یادآورشد:این نمایشگاه هر روز از ساعت 9 صبح الی 16 درمحل مجتمع دانشگاهی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه، آماده بازدید علاقه مندان به این موضوع است.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان بوشهرگفت:باتوجه به اقدام های تاثیر گذار دولت تدبیر و امید و شتاب و پویایی قابل توجهی که در زمینه توسعه صنایع نفت و گاز به ویژه میادین مشترک در فضای پسا برجام و با رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی و گازی صورت گرفته ، این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاههای نفت و گاز در جنوب ایران اسلامی و در شمال منطقه استراتژیک خلیج فارس به شمار می رود.
    وی تصریح کرد: برگزاری کارگاهها و نشست های علمی، تخصصی و برگزاری تور خبری، متشکل از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و بازدید از توانمندی ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه ، کشور و استان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

    برچسب ها