عصر خودرو

معاون صنعت البرز مطرح کرد:

تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اکتشاف ذخایر معدنی در استان البرز

عصر بازار: معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اکتشاف و پتانسیل‌یابی ذخایر معدنی البرز در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای معادن متروکه استان اختصاص یافته است.

تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اکتشاف ذخایر معدنی در استان البرز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مجید امامی‌پور با اشاره به بحث حقوق دولتی برای معادن، اظهار داشت: معدن‌داران باید بابت برداشت از معادن، مبلغی به عنوانی حقوق دولتی با توجه به میزان و نوع ماده معدنی پرداخت می‌کنند که خزانه به عنوان درآمدهای دولتی برای مصارف معین از آن استفاده می‌کند.
    وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های حوزه معدن، افزود:‌ بخش اکتشاف، تجهیز و بهره برداری از مهمترین بخش‌های این حوزه محسوب می‌شود که در زمینه اکتشاف باید در سطح استان اقداماتی انجام شود که در عناصر مختلف متفاوت است و برای اکتشاف معادن فلزی، مبلغ بسیار گران تمام می‌شود.
    معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه باید اعتبارات کافی برای انجام فعالیت‌ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه هب اینکه این اعتبارات در سراسر کشور ناکافی است، به اندازه مشخصی از سطح 6 هزار کیلومتر مربع استان را می‌توانیم اکتشاف کنیم.
    وی با اشاره به اینکه پس از اکتشاف مرحله تجهیز و بهره‌برداری در دستور کار قرار دارد، گفت: هرچقدر اکتشاف بیشتر انجام شود، مراحل تجهیز و بهره برداری بیشتر می‌شود و در این راستا اعتبار نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
    امامی‌پور تصریح کرد: سالیانه برنامه‌ریزی‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن اعتبارات ارسال می‌شود و بر اساس هر میزان اعتباری که در نظر گرفتند ناچاریم فعالت کنیم که در این راستا بخش خصوصی نیز کمک می‌کند.
    وی اظهار داشت:‌ در سال جاری 300 میلیون تومان اعتبار  برای اکتشاف و پتانسیل یابی ذخایر معدنی در نظر گرفته شده و 100 میلیون تومان اعتبار نیز برای معادن متروکه اختصاص یافته است.
    معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: معادن متروکه معادنی هستند که ذخایر آن به پایان رسیده و پس از بررسی و تهیه شناسنامه معدن، در صورتی که از نظر وجود مواد معدنی تایید شود، به مزایده گذاشته تا مجددا راه‌اندازی شود.
    وی با بیان اینکه امسال بحث پیگیری معادن متروکه فلزی در دست اقدام است، افزود: برآورد ما برای این امر بیش از 600 میلیون تومان است اما احتمال می‌رود در نهایت 100 میلیون تومان برای این امر اختصاص داده شود.
    وی با اشاره به بحث اکتشاف سراسری ذغال‌سنگ، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد و مکاتباتی برای تامین اعتبار این مهم انجام شده است.

    برچسب ها