عصر خودرو

آمارهای اقتصادی مهرماه؛

دولت از محل مالیات، ۵۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

عصر بازار- بر اساس آمارهای بانک مرکزی، دولت در هفت ماهه ابتدای سال جاری، ۵۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات‌ها، درآمد کسب کرده است.

دولت از محل مالیات، ۵۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در مهرماه حکایت از آن دارد که دولت در هفت‌ماهه ابتدای سال جاری، در مجموع 51 هزار و 200 میلیارد تومان مالیات اخذ کرده که بر اساس آن، جمع مالیات‌های مستقیم به 27 هزار و 700 میلیارد تومان و جمع مالیات‌های غیرمستقیم به 23 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

    بر این اساس، مالیات بر ارزش افزوده نیز از 14 هزار و 700 میلیارد تومان مصوب 7 ماهه بالغ بر 11 هزار و 400 میلیارد تومان آن محقق شده است که البته این میزان کمتر از رقم سال گذشته است؛ همچنین مالیات بر واردات 4 هزار و 900 میلیارد تومان بوده که مصوب آن بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    مالیات اشخاص حقوقی نیز 17 هزار و 800 میلیارد تومان عملکرد داشته که نسبت به مصوب 2 هزار میلیارد تومان کاهش دارد. سهم مالیات بر ارث به نسبت مصوب مطلوب گزارش شده و هزار و 400 میلیارد تومان وصولی داشته است؛ در عین حال، مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی بیش از 3 هزار و 400میلیارد تومان درآمد کسب شده که رقم مصوب آن 2 هزار و 600 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها