عصر خودرو

ای‌تی‌آر مجوزهای خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران را گرفت

عصر بازار- یک مقام ایرانی با اعلام نهایی شدن قرارداد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری دیگر از شرکت ایرباس گفت: شرکت ای تی آر مجوزهای مورد نیاز از خزانه‌داری آمریکا را کسب کرده است.

ای‌تی‌آر مجوزهای خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران را گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از یک مقام ایرانی گفت، کشورش در حال نهایی کردن قرارداد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری از شرکت ایرباس است. ایران روز یکشنبه نیز قراردادی 16.6 میلیارد دلاری با شرکت بوئینگ به امضا رساند.

    وی افزود، قرارداد با ایرباس که احتمالا شامل نیمی از 118 فروند هواپیمایی است که در ماه ژانویه به صورت موقت سفارش داده شده بود، احتمالا «در طی چند روز آینده» تکمیل خواهد شد.

    این قراردادها پس از مذاکرات فشرده نهایی بین ایران و شرکت‌های هواپیماساز غربی و با هدف رسمی کردن قراردادهای موقت اعلام شده در اوایل سال جاری امضا می‌شود. این قراردادها در تهران و واشنگتن با انتقادات شدیدی مواجه بوده است.

    بوئینگ دیروز اعلام کرد که با شرکت ایران ایر برای فروش 80 فروند هواپیما به توافق رسیده است.

    اما اولین هواپیمایی که پس از لغو تحریم‌ها به ایران خواهد رسید اروپایی خواهد بود. تحویل جت‌های مسافربری شرکت ایرباس و شرکت ای تی آر که نیمی از سهام آن متعلق به ایرباس است، به ایران از سال 2017 آغاز خواهد شد.

    این مقام ایرانی گفت، تحویل هواپیماهای بوئینگ قرار است در سال 2018 آغاز شود. وی افزود، آن بخش از قرارداد کلی که در روز یکشنبه به امضای طرفین رسید نیازمند توافقاتی دیگر در زمینه تامین مالی است. «از نظر موعد تحویل، قرارداد ایرباس در مراحل نهایی تری قرار دارد.»

    وی گفت، شرکت ای تی آر مجوزهای مورد نیاز از خزانه‌داری آمریکا را کسب کرده است. سخنگوی شرکت ای تی آر تایید کرد که این مجوزها را دریافت کرده و «در حال کار برای نهایی کردن قرارداد» با ایران است.

    برچسب ها