عصر خودرو

قطر بزرگترین شرکتهای گازی خود را ادغام کرد

عصر بازار- دولت قطراعلام کرد که در راستای تقویت حضور در بازار گاز در عرصه بین المللی، دو شرکت بزرگ تولید این فرآورده را در این کشور ادغام می کند .

قطر بزرگترین شرکتهای گازی خود را ادغام کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دولت قطر دو شرکت بزرگ 'قطر گاز' و 'رأس گاز' با هدف تولید بیشتر محصولات گازی و مشارکت در بازارهای جهانی را با یکدیگر ادغام می کند.
    این روزنامه افزود که بنابر اعلام مدیران موسسه قطر گاز، با این وجود این کشور به همکاریهای خود با شرکتهای 'اکسون موبیل'، 'توتال' و 'شل' ادامه می دهد و با ادغام شرکتهای گازی، هزینه های تولید را کاهش خواهد داد . شرکت قطر گاز در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید گاز در جهان است که سالیانه 42 میلیون تن گاز طبیعی تولید می کند.
    پیش از ادغام شرکت راس گاز در شرکت گاز قطر، این دو شرکت جمعا 77 میلیون تن گاز تولید می کردند.
    قطر دارای ذخایر گسترده نفتی و گازی است و حجم ذخایر اثبات شده گازی این کشور حدود ٢٥ تریلیون و 800 میلیارد مترمکعب و سهم ذخایر گازی آن از کل ذخایر گازی اثبات شده جهان، ١٥ درصد گزارش شده است.
    ذخایر اثبات شده نفت قطر نیز رتبه سیزدهم را در بین بزرگترین کشورهای دارای ذخایر نفت خام جهان در پایان سال 2012 به خود اختصاص داد و این کشور همچنان یکی از تامین کننده های مهم نفت جهان است.

    برچسب ها