عصر خودرو

توضیح کرباسیان درباره استرداد حقوق ورودی کالاهای منجر به صادرات

عصر بازار- در حالی که بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ دولت گمرک را موظف به استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و کالاهایی که در صادرات و بسته‌بندی کالاهای دیگر استفاده می‌شوند ظرف مدت ۱۵ روز کرده است، رئیس‌کل گمرک ایران از استرداد این حقوق در مدت یک ماهه خبر داد.

توضیح کرباسیان درباره استرداد حقوق ورودی کالاهای منجر به صادرات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال 1396 در هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد و مجلس شورای اسلامی نیز باید از این پس نسبت به بررسی مواد و احکام این لایحه و در صورت تایید، تصویب آن اقدام کند.

    در یکی از تبصره‌های این لایحه، دولت گمرک جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرده است که نسبت به استرداد حقوق ورودی کالاها و موادی که در کالاها و بسته‌بندی کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به درخواست‌کننده ظرف مدت 15 روز اقدام کند.

    در عین حال مسعود کرباسیان، رئیس‌کل گمرک که اخیرا از استرداد این حقوق‌های ورودی در مدت یک‌ماهه خبر داده بود، در این باره به ایسنا، گفت: مدت یک ماه که برای استرداد این حقوق طول می‌کشد بیشتر مربوط به امور مربوط به خزانه دولت است و گمرک در مدت زمان کوتاهی می‌تواند اقدامات را در این زمینه انجام دهد.

    وی با بیان اینکه وظیفه گمرک ظرف مدت 15 روز و کمتر انجام می‌شود، اظهارکرد: سیستم ما آنلاین است و پس از درخواست فرد می‌توانیم حتی در یک روز، این حقوق ورودی را محاسبه کنیم، اما پس از این اقدامات گمرک، این رقم باید ابتدا از سوی سازمان برنامه تایید شده و سپس خزانه نسبت به ارائه تن‌خواه اقدام کند.

    کرباسیان افزود: ما از نظر زمانی مشکلی نداریم، اما این اقدامات برای دریافت پول از خزانه کمی زمان‌بر است و خزانه هم که در ابتدای سال به ما پول نمی‌دهد، بنابراین اقداماتی که گمرک باید در این زمینه انجام دهد، حتی می‌تواند در طول یک روز هم انجام شود.

    به گفته وی، علاوه بر حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی‌الحساب این کالاها نیز در صورتی که منجر به صادرات شود، مسترد خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو