عصر خودرو

بوئینگ:

نسل جدید هواپیماها را به ایران می دهیم

عصر بازار- تارنمای رسمی بوئینگ روز شنبه امضای قرارداد با ایران ایر برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را تایید کرد و نوشت این هواپیماها از فناوری های جدید هوایی بهره خواهند برد.

نسل جدید هواپیماها را به ایران می دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای رسمی بوئینگ نوشت: این قرارداد که 16 میلیارد و 600 میلیون دلار ارزش دارد، شامل فروش 50 فروند هواپیمای 737 از نوعِ Max 8، پانزده فروند هواپیمای 777 از نوعِ 300ER و پانزده فروند هواپیمای 777x است.
    به نوشته بوئینگ، این توافق بر اساس تفاهم نامه ای است که دو طرف در ماه ژوئن (خرداد) امضا کرده بودند و با مجوز دولت آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) نیز هماهنگ است.
    قرار است نخستین هواپیماهای سفارش داده شده، در سال 2018 تحویل ایران شود.
    طبق توضیحات تارنمای بوئینگ، هواپیماهای 737 Max که ایران سفارش داده است، شامل پیشرفته ترین موتورهای هواپیما از نوع CFM International LEAP-1B خواهد بود و از فناوری جدید این شرکت در تولید بالچه ها نیز بهره خواهد برد. این هواپیماها که از سال آینده وارد خط تولید می شوند، نسبت به مدل های کنونی، 14 درصد کمتر سوخت مصرف خواهند کرد.
    بوئینگ های 777-300ER نیز ضمن مصرف پایینِ سوخت، بیشترین جایگاه بار در میان همه هواپیماهای مسافربری را دارد. تا امروز 800 فروند از این هواپیما در سراسر جهان سفارش داده شده است.
    بوئینگ های 777 پهن پیکر که ایران سفارش داده است نیز از سال 2020 وارد خط تولید خواهند شد. این مدل، از موتورهای جدید بهره خواهند برد و بالهایشان از ماده کمپوزیتی ساخته خواهد شد که بکلی با مدل های قدیمی متفاوت است. در این هواپیماها همچنین از فناوری هایی استفاده خواهد شد که در هواپیماهای 787 استفاده شده است.
    بر اساس برآورد بوئینگ این توافق، به طور مستقیم و غیرمستقیم، 100 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.

    برچسب ها