عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۴ هزار و ۹۸۳ قرارداد و ارزش آن به ۵۹۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه گذشته رشد ۵۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۱۵۶ قرارداد رسیده بود.

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بازار سکه آتی و نقدی طی روز گذشته با روند کاهشی رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن راکاهش بهای اونس طی معاملات روز جمعه عنوان کردند.

    به این ترتیب طی معاملات این روز هر پنج سررسید بازار آتی روند با روند کاهشی رو به رو شد.

    بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با کاهش 0/14درصدی به قیمت یک میلیون 139 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 154 هزار تومان معامله شد و 0/07 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0/11 درصدی با نرخ یک میلیون و 170هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 185 هزار تومان معامله شد و افت 0/14درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/17درصدی با قیمت یک میلیون و 203 هزار تومان معامله شد.

    روند رو به پایین سکه در بازار نقدی

    روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. سکه در ابتدای روز در مسیر افزایشی قرار گرفت، ولی در ادامه روز تا قیمت یک میلیون و 138 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. این قیمت هزار تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود. به گفته فعالان، افت بهای اونس در بازارهای جهانی روز جمعه دیگر عاملی بود که روز شنبه قیمت فلز گرانبهای داخلی را تحت‌فشار قرار داد.

    در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 21 سکه به ارزش 238 میلیون ریال رسید.

    برچسب ها