عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خبرداد:

۲۲ طرح پتروشیمی در حال اجراست

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‌دست به دلیل آنکه زنجیره ارزش را تکمیل می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این زمینه برای جذب سرمایه گذار، ۲۶ طرح آماده شده و امکان‌سنجی آن‌ها نیز به صورت کامل انجام گرفته است و اجرای این طرح ها به افزایش بازده اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک می کند.

۲۲ طرح پتروشیمی در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، امید شهیدی نیا  اظهار کرد: در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی که یکی از قطب‌های اصلی آن منطقه ماهشهر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است و بر اساس ظرفیت سازی های انجام گرفته، حدود 26 میلیون تن ظرفیت تولید محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر وجود دارد و در این راستا طرح‌هایی در حوزه صنایع بالادست، میانی و پایین‌دست طراحی شده که آماده ارائه به فعالان اقتصادی هستند.

    وی افزود: این طرح‌ها عمدتاً دارای بازده اقتصادی بین 20 تا 35 درصد هستند و منطقه ویژه اقتصادی این آمادگی را دارد تا این طرح‌ها را در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهد و به جذب سرمایه گذار در این زمینه بپردازد.

    شهیدی نیا تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه به جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، تسهیلات لازم از جمله اختصاص زمین و امکانات زیرساختی مانند برق، آب، گاز و ... را برای آن ها تأمین خواهد کرد و شرایط مناسبی را برای حضور آن‌ها به طور کامل مهیا می کند تا سرمایه گذاران بتوانند با خیال آسوده به سرمایه گذاری در این بخش بپردازند.

    وی گفت: 113 طرح نیز در دست مطالعه هستند و مطالعات امکان‌سنجی مقدماتی آن‌ها انجام شده که این طرح‌ها نیز قابلیت واگذاری به بخش خصوصی در حوزه پایین‌دستی را دارند.

    شهیدی نیا عنوان کرد: در حوزه صنایع بالادست و میانی پتروشیمی در برنامه ششم، 5 طرح بزرگ در نظر گرفته شده که می‌تواند حدود 7 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کند.

    وی عنوان کرد: در حوزه صنایع پایین دست طرح‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد به صورت کامل آماده هستند و حتی مطالعات اقتصادی آن‌ها نیز انجام گرفته است.

    شهیدی نیا با بیان اینکه 22 طرح در تمام زمینه‌های بالادست، پایین‌دست و میان‌دستی در حال اجرا هستند و پیشرفت‌هایی بین 10 تا 99 درصد دارند، گفت: در این زمینه طرح‌های تخت جمشید و کارون آماده بهره برداری هستند.

    وی گفت: سازمان منطقه ویژه به جهت آنکه سرمایه‌گذاری‌ها حتماً به سرانجام برسد، دو سالی است طرح‌هایی که تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را مورد بازنگری قرار می‌دهد و اگر به اطمینان برسیم که این طرح‌ها متوقف شده‌اند و امیدی به ادامه کار وجود ندارد، زمین‌هایی که در اختیار آن ها قرار داده شده را از آن‌ها پس می‌گیریم و این زمین ها را به سرمایه‌گذاران جدید خواهیم داد.

    برچسب ها