عصر خودرو

آخرین تلاش‌های دیپلماسی نفتی در ماه‌های پایانی دولت

آمادگی اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و چین برای سرمایه‌گذاری نفتی در ایران

عصر بازار- با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم، برنامه‌های جلب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت نفت با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و با سرعت گرفتن این روند، حضور شرکت‌های خارجی در ایران برای مذاکرات سرعت گرفته است.

آمادگی اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و چین برای سرمایه‌گذاری نفتی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نمایندگانی از اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آمریکا، اسپانیا، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اسکاتلند و ... در ماه‌های پایانی سال برای حضور در رویداد سرمایه‌گذاری وزارت نفت به کیش سفر می‌کنند تا آخرین فرصت‌های توافق برای سرمایه‌گذاری نفتی در دولت یازدهم را به طور جدی محک بزنند.

    درحالی که با گذشت چندین ماه از اجرایی شدن برجام و آغاز روند لغو تحریم‌های بین‌المللی، صنعت نفت ایران تولید نفت را به سطوح پیش از اعمال تحریم‌ها نزدیک کرده است، نمایشگاه انرژی کیش که با محوریت سرمایه گذاری برگزار می‌شود، بیشترین میزان مشارکت‌کنندگان خارجی در دوران حیات خود را تجربه می‌کند.

    این نمایشگاه مورد حمایت وزارت نفت ایران و سازمان منطقه آزاد کیش چند سال است که تمرکز خود را به جذب سرمایه برای صنعت نفت کشور معطوف کرده و حالا با تلطیف فشارهای بین‌المللی علیه ایران، فرصت جدیدی برای جلب سرمایه‌های خارجی و استفاده از فضای پسابرجام در صنعت نفت پدید آمده است و به همین دلیل در این نمایشگاه آخرین فرصت‌ها و ظرفیتهای سرمایه گذاری، سرمایه پذیری، دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژیهای نو عرضه می شود.

    نمایشگاه امسال با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران، شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران و شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک( در مساحتی به وسعت 18 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

    برگزاری همایش بین المللی نفت و انرژی کیش در روز دوم نمایشگاه و نشست تخصصی معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی و همچنین اجلاس مدیران عامل شرکت های پتروشیمی از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

    برچسب ها