عصر خودرو

پیش‌بینی عسگراولادی درباره نرخ ارز در آینده

عصر بازار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن پیش‌بینی وضعیت بازار ارز در آینده، گفت: تک نرخی شدن ارز تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و نرخ مناسب برای تک نرخی کردن دلار حدود ۳۶۰۰ - ۳۷۰۰ تومان است.

پیش‌بینی عسگراولادی درباره نرخ ارز در آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسداله عسگراولادی اظهار کرد: افزایش نرخ ارز که درهفته‌های اخیر شاهد آن هستیم، نمی‌تواند برای اقتصاد مفید و مثبت باشد.

    وی ادامه داد: از طرفی به نظر می‌رسد ارائه ارز از طرف دولت کاهش پیدا کرده و دولت ارز را لازم را برای عرضه در بازار ندارد و اگر هم ارز لازم را در اختیار دارد به مصحلت نمی بیند که آن را عرضه کند. در گذشته خود دولت ارز می فروخت اما الان مدتی است که دولت یا نمی‌تواند یا قصد ندارد که ارز بفروشد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر صادرات گفت: افزایش نرخ ارز موقتا می‌تواند برای صادرات مثبت باشد. صادرکنندگانی که پیش از این افزایش قیمت، کالایشان را صادر کرده‌اند و اکنون می‌خواهند پول‌شان را دریافت کنند به نفع‌شان است.

    عسگراولادی ادامه داد: صادرکنندگانی که اکنون می‌خواهند صادر کنند نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که نرخ ارز در روزها و هفته‌های آینده چه وضعیتی خواهد داشت و اینکه به ثبات می‌رسد یا خیر. ازسوی دیگر هم بانک مرکزی اعلام کرده است که ممکن است نرخ ارز کاهش پیدا کند. در مجموع این افزایش قیمت ارز نمی‌تواند به مصلحت باشد.

    وی همچنین تصریح کرد که بالا رفتن نرخ ارز به واردکنندگان صدمه می‌زند اما می‌تواند برای کارخانه‌های کوچک و متوسط به دلیل اینکه قاچاق کاهش پیدا می‌کند به نفع‌شان باشد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تک نرخی شدن ارز و نرخ مناسب برای این اقدام گفت: به نظر نمی‌رسد که تک نرخی شدن ارز در سال جاری عملی باشد، پس از انتخابات سال آینده و در نیمه دوم سال 1396 ممکن است احتمال تک نرخی شدن ارز به وجود آید.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر با نرخ فعلی ارز در بازار یعنی 3900 تومان امکان تک نرخی شدن وجود ندارد و نرخی هم که در بودجه از طرف دولت برای ارز اعلام شده یعنی 3300 تومان هم مناسب نیست، برای تک نرخی کردن ارز عدد 3600 و یا 3700 تومان می‌تواند عملی و مطلوب باشد.

    برچسب ها