عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد;

اثرپذیری مثبت بورس از تصمیم نفتی کشورهای تولید کننده

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش جهانی قیمت نفت در پی تصمیم کشورهای تولید کننده بر سر کاهش سقف تولید می تواند به لحاظ روانی در بورس اثر مثبت بگذارد و این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز بر سودآوری برخی شرکتها اثرگذار است.

اثرپذیری مثبت بورس از تصمیم نفتی کشورهای تولید کننده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، امیر موحد در خصوص تاثیر آخرین تحولات جهانی بازار نفت بر بازار سرمایه گفت: بدون شک یکی از مولفه های اثرگذار بر اقتصاد و بورس کشور موضوعات مربوط به تحولات جهانی قیمت نفت است که خوشبختانه کشورهای تولید کننده نفت به این اجماع رسیده اند که باید برای حمایت از تولید حود اقداماتی انجام دهند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر نفت وزنه تعیین کننده ای در درآمدهای سالیانه کشور است که وضعیت جهانی و چشم انداز طلای سیاه عدد آن را در بودجه تعیین می کند و بر این اساس در بودجه سال آینده نیز نفت در قیمت 56 دلار دیده شده است که با توجه به شرایط فعلی تحقق آن در سال آینده دور از ذهن نیست.

    وی اضافه کرد: از این جهت به دلیل تاثیرپذیری اقتصاد کشور، افزایش جهانی قیمت نفت می تواند به لحاظ روانی در بورس اثر مثبت بگذارد و این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز بر سودآوری برخی شرکتها اثرگذار است.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر افزایش قیمت نفت و حصول درآمدهای نفتی در بودجه مساوی است با تحقق منابع مالی برای به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی کشور، که از این جهت نیز بسیاری از صنایع از حالت رکود خارج می شوند که این موضوع نیز می تواند برای بورس خبر خوبی باشد و بر رونق و افزایش نقدینگی بازار سهام اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

    تولید کنندگان نفت با هدف تقویت قیمت ها تصمیم گرفته اند تولید خود را در مجموع 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که این مسئله به تثبیت قیمت نفت در بالای 50 دلار منجر شده است.

    برچسب ها