عصر خودرو

جزئیات توافق«طرح کاهش تولید نفت»

سهم کشورها از کاهش تولید چقدر شد؟

عصر بازار- پس از اوپکی‌ها غیر اوپکی‌ها هم دیروز به توافق کاهش تولید رسیدند از ابتدای سال ۲۰۱۷ به مدت ۶ ماه عرضه نفت به بازار روزانه یک میلیون و ۷۲۲ هزار بشکه کم می‌شود.

سهم کشورها از کاهش تولید چقدر شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، توافق روز گذشته غیراوپکی‌ها برای کاهش 600 هزار بشکه‌ای عرضه نفت مُهر پایانی بر توافق نهایی «طرح کاهش تولید نفت» بود.

    روز گذشته کشورهای عضو غیراوپک به همراه کشورهای عضو در وین اتریش توافق کردند طی 6 ماه ‌نخست سال میلادی 2017تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند در این توافق قرار شده است که روسیه 300 هزار بشکه در روز، مکزیک 100 هزار، آذربایجان 35 هزار، بحرین 10 هزار، برونئی 4 هزار، گینه 12 هزار، قزاقستان 20 هزار، مالزیا 20 هزار، عمان 45 هزار، سودان 4 هزار و سودان جنوبی 8 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

    سهم کشورهای غیر اوپک از کاهش تولید نفت

    پیش از این کشورهای عضو اوپک نیز در اجلاس رسمی به توافق رسیده بودند که 1.2 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند. بنابراین با توجه به توافق 30 نوامبر و روز گذشته (10 دسامبر) کشورهای تولیدکننده نفت از ابتدای سال میلادی 2017 یک میلیون و 800 هزار بشکه(به طور دقیق یک میلیون و 722 هزار بشکه) تولید خود را کاهش خواهند داد که در جدول زیر جزئیات کامل این کاهش را نمایش داده می‌شود.


    سهم کشورهای عضو و غیر عضو اوپک از کاهش تولید نفت

    بین این کشورها تنها ایران تولید خود را 90 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد. دلیل افزایش تولید ایران تحریم‌هایی است که طی چند سال گذشته سقف صادرات ایران را پایین آورده بود.  بنابراین ایران با این افزایش به سقف صادرات قبل از تحریم‌ها خواهد رسید.

    برچسب ها