عصر خودرو

نعمت‌زاده خبر داد:

محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در معادن رفع می‌شود

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمایل ایران برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی از ارسال قانون اصلاح قانون معادن به هیات دولت جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه با ایجاد زیرساخت‌های قانونی خبر داد.

محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در معادن رفع می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه رسمی دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی که در سالن مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به وضعیت ذخائر معدنی ایران گفت: امروز حدود 48 میلیارد تن ذخیره اثبات شده معدنی در ایران وجود دارد که قطعا رقم واقعی ما بیش از اینها خواهد بود. تاکنون عمده اکتشافات صورت گرفته سطحی بوده و با کارهایی که در حوزه اکتشافات معدنی درحال انجام است، اکتشافات را عمیق‌تر خواهیم کرد.

    وی با تشریح وضعیت محصولات معدنی موجود، اظهار کرد: با وجود عملیات‌های ژئوفیزیک‌های انجام شده و اکتشافاتی که صورت گرفته به ذخائر معدنی کشور افزوده خواهد شد و هم‌اکنون حدود 30 میلیارد تن از 48 میلیارد تن ذکر شده مصالح ساختمانی شامل آهن، گچ و امثال اینها بوده و 1.8 میلیارد تن نیز متعلق به سنگ‌های ساختمانی است. همچنین دیگر ذخائر معدنی کشور شامل محصولات استراتژیک مانند 2.8 میلیارد تن سنگ آهن می‌شود که به تازگی در طی اکتشافات صورت گرفته حدود 300 تا 400 میلیون تن نیز به این ظرفیت اضافه شده و نقاط امیدبخشی نیز در اکتشافات شرق کشور مشاهده شده که به این حجم خواهد افزود.

    برچسب ها