عصر خودرو

۵ ترفند برای پس انداز پول بیشتر

عصر بازار- پول چیزی است که برای زنده ماندن در این جهان به آن نیاز داریم. و پس انداز پول یک راه مهم و موثر است که نگرانی هایمان برای زندگی آینده را کمتر کنیم. در این نوشتار با بازده همراه باشید تا ۵ ترفند برای پس انداز پول بیشتر را به شما نشان دهیم.

۵ ترفند برای پس انداز پول بیشتر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازده، پول داشتن لزوما به معنای ثروتمند بودن نیست، اما می‌تواند بخشی از این سفر باشد. با توجه به این دوره‌های بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش نرخ تورم، هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده‌است و زنده ماندن را دشوارتر از گذشته کرده‌است. ما نمی‌توانیم با اندک دستمزدی که می‌گیریم گذران زندگی کنیم، و بنابراین دائم به فکر راه‌های دیگری برای به دست آوردن پول هستیم. صرف نظر از درآمدی که دارید، همیشه راهی برای صرفه‌جویی هست اگر که مسایل مالی به صورت عاقلانه مدیریت شوند. صرفه‌جویی چیزی است که با انجام حساب و کتاب، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی میسر می‌شود.
    در ادامه 5 ترفند برای پس انداز پول بیشتر آمده است:
    1. برای خودتان محدودیت‌های منطقی تعیین کنید.

    سال‌هاست که خرید کردن از روی میل و هوس، آفت عادات خرج کردن ما شده‌است. اگر می‌دانید که قرار است به زودی پولی به شما پرداخت شود، تا زمانی که آن پول را دریافت نکرده‌اید، خرج‌اش نکنید. آن‌چه باید برای هزینه‌های زندگی پرداخت شود، حساب و کتاب کنید و مطمئن شوید همه چیز در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

    هنگامی که پرداخت هزینه‌های ضروری را به تعویق بیندازید، گذران زندگی بسیار دشوار خواهد شد، و ممکن است احساس کنید که روی سراشیبی سقوط قرار دارید. راه مبارزه با این مشکلات پیش‌گیری از رخ دادن آن‌ها به وسیله‌ی خرج کردن عاقلانه است.

    ما برای خوشبخت بودن در این زندگی پول خیلی زیادی نیاز نداریم. ضروریات عبارتند از غذا، لباس، هزینه‌های حمل و نقل (حمل و نقل عمومی، تعمیر و نگهداری خودرو، بنزین)، و سرپناه. وقتی که هزینه‌ی این‌ها را پرداخت کنیم، باقی چیزها تجمل و پیرایه‌پرستی است بسیاری از ما هر روز بدون فکر برای‌شان هزینه می‌کنیم. و توانایی خرید کالاهای تجملی یک نعمت است اما آن‌ها را به عنوان بهانه‌ای برای ولخرجی به کار نبرید.
    قبل از این‌که پول‌تان را برای چیزی خرج کنید که دوست دارید بخرید اما به آن نیازی ندارید، از خودتان این سوال را بپرسید: آیا با این خرید که در شرف انجام‌اش هستم، در آینده شاد خواهم بود؟

    اگر اولین پاسخی که می‌دهید ” خیر‌” است، دارید در حق خودتان لطف می‌کنید و سطح استرس و اضطراب‌تان را با امتناع از قرار گرفتن در یک وضعیت آشفته، کاهش می‌دهید. برای هر یک ریالی که درمی‌آورید برنامه داشته باشید. از افتادن در دام خرید محصولات بی‌فایده به واسطه‌ی تبلیغات جلوگیری کنید. کمی احساسات‌تان را کنترل کنید تا زندگی‌تان تغییر کند.
    2. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

    هر زمان که چک حقوق‌تان را دریافت کنید، با درصد معینی از چک طوری رفتار کنید که انگار رادیواکتیو است. این پول را ابدا نباید لمس کنید مگر این‌که شرایط بحرانی‌ای وجود دارد که لازم است بهبود بیابد.

    این پول را در یک حساب پس انداز با بهره‌ی بالا بریزید تا برای آینده‌ی خودتان یا فرزندان‌تان از آن استفاده کنید.

    برای داشتن یک زندگی اجتماعی باید سلامتی و تندرستی‌تان را حفظ کنید. فعالیت‌های رایج عبارتند از حضور در رویدادهای مختلف، بیرون از منزل غذا خوردن، و دیدن فیلم. همه‌ی این متغیرها می‌توانند یک سوراخ در جیب شما ایجاد کنند اگر بیش از اندازه به آن‌ها بپردازید.

    اگر شما در برخی رویدادهای اجتماعی شرکت نکنید، دوستان‌تان درک خواهند کرد. و اگر درک نمی‌کنند، پس دوست واقعی شما نیستند و باید فورا خودتان را از شر آن‌ها خلاص کنید. زمانی را که به طور معمول صرف دوستان‌تان می‌کردید به آموزش خودتان و کشف چیزهای جدید اختصاص دهید. به این ترتیب ممکن است در نهایت راهی را برای سرمایه‌گذاری پول‌تان کشف کنید و کم‌کم پول بیش‌تری به دست بیاورید.
    پس انداز پول از یک ایده و تخیل می آید. بزرگ‌ترین ایده‌ها به واسطه‌ی تخیل در زمان تفکر و تنهایی به وجود آمده‌اند.

    کمی خودخواه‌تر شوید و واقعا قدر زمانی را که به تنهایی سپری می‌کنید، بدانید زیرا در زندگی‌تان لحظاتی وجود خواهد داشت که دیگر این تنهایی پدیدار نخواهد شد. استفاده از این زمان برای خودتان واقعا اجازه می‌دهد که شما زندگی‌تان را ارزیابی کنید و مانع از این می‌شود که برای کالاهایی که نیاز ندارید، پول خرج کنید.

    فراموش نکنید که سلامتی بزرگ‌ترین سرمایه‌ی شما است، بنابراین از هزینه کردن آن‌چه برای سلامتی‌تان خوب است دریغ نکنید. شما نمی‌توانید بدون حفظ سلامتی از زیبایی‌های زندگی لذت ببرید، پس زمانی که قرار است برای سلامتی‌تان هزینه کنید، مصمم و پیگیر باشید. فرار کردن از هزینه‌های مربوط به سلامتی در دراز مدت به شما آسیب خواهد زد. درمان‌های موقتی فقط مشکلات موجود را تشدید می‌کند.
    3. یک برنامه‌ی مالی برای خودتان تنظیم کنید.

    داشتن یک کمک حرفه‌ای قطعا مزیت بزرگی است، اما برای این‌که پول‌تان را به طور موثر مدیریت کنید و در امر پس انداز پول موفق باشید، لزوما نیاز به مشاوره‌ی کارشناس ندارید. این کار را با ردیابی عادات خرج کردن‌تان شروع کنید. هزینه‌های روزانه را بنویسید و ببینید برای چه چیزی بیش‌تر از همه هزینه می‌کنید. اگر بیش‌ترین پول را صرف چیزی می‌کنید که مرتبط با سلامتی، غذا، لباس، یا سرپناه نیست، پس در حال ولخرجی کردن برای چیزی هستید که باید متوقف شود.

    ترک کردن این عادات می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما شما باید به خودتان یادآوری کنید که صرفه‌جویی کردن در پول از تن دادن به خواسته‌های احمقانه شما مهم‌تر است. وقتی پای خرج کردن پول به میان بیاید، هرکسی ممکن است اشتباه کند مهم این است که آن اشتباهات را با تنظیم اهداف و آگاه بودن به حداقل برسانیم.

    رسیدهایی که بابت خریدهای‌تان دریافت می‌کنید نگه دارید تا بتوانید الگوهای خرید کردن‌ همه‌ی روزهای هفته‌تان را بنویسید، و به این ترتیب کشف کنید که چه چیزی باید تغییر کند و چه چیزی باید بدون تغییر باقی بماند. همیشه راه‌هایی برای بهبود عادات خرج کردن‌ و پس انداز پول وجود دارد.
    4. برای خودتان خرید کنید.

    شما شایستگی این را دارید که پس از کسب موفقیت در اجرای یک طرح مالی جدید، به خودتان پاداش بدهید. یا اقلام کوچکی بخرید که روی هم جمع می‌شوند و تبدیل به چیز بزرگ‌تری می‌شوند یا یک کالای لوکسی که مورد نظرتان هست بخرید. داشتن هدف برای هر یک ریالی که دارید مهم است، اما لذت بردن از زندگی و عاشق زندگی بودن، گزینه‌ی خوشایندتری است. اگر دیدگاه مالی‌تان را بدانید، می‌توانید الگوی خرج کردن‌ برای خودتان را پیگیری کنید، بنابراین زیاده‌روی نخواهید کرد.
    5. افراد هوشمند کاری می‌کنند که پول برای آن‌ها کار کند.

    بله، شما باید شغلی برای کسب درآمد داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که برده‌ی کاری باشید که از آن پول درمی‌آورید. این تنها آغازی برای گسترش افق دید شما رو به چیزهای بزرگ‌تر است. به همین دلیل آدم‌های مرفه ثروت خود را به دلیل مدیریت موشکافانه‌ی خود حفظ می‌کنند.

    آن‌ها به اندازه‌ی آدم‌های معمولی وقت صرف تلاش برای پول درآوردن نمی‌کنند. بلکه بیش‌تر زمان خود را صرف این می‌کنند که بفهمند، یاد بگیرند و کشف کنند که چگونه پول‌شان را مدیریت کنند تا برای آن‌ها کار کند. آن‌ها روی ROI (بازگشت سرمایه‌‌گذاری) تمرکز می‌کنند به جای این‌که ذهن‌شان را متمرکز کنند روی این‌که چه‌قدر پول درمی‌آورند.

    کل موضوع این است که تصمیمی که درباره‌ی پول‌تان می‌گیرید، ارزش بازدهی که دریافت می‌کنید را تعیین می‌کند. همین چیزهای کوچک، و جزئیات ظریف است که ثروتمندان را از فقرا جدا می‌کند. آن‌ها یک متدولوژی طراحی کرده‌اند که به نفع‌شان کار می‌کند نه علیه‌شان. زمان پول است، اما اگر ساعت علیه شما کار کند، پس چگونه انتظار دارید که سودی به دست بیاورید؟

    این‌که ترتیبی بدهید که پول برای شما کار کند تماما به این معناست که زمان را به نفع خودتان استفاده کنید. کلید پس‌انداز کردن استراتژیک این است که درآمدتان بیش‌تر از پولی باشد که خرج می‌کنید.

    برچسب ها