عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران:

بالا رفتن قیمت دلار به بازار مشتقه رونق داد

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالا می‌گوید با افزایش قیمت دلار بازار مشتقه رونق گرفته و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت پایه برخی از کالاها شده است.

بالا رفتن قیمت دلار به بازار مشتقه رونق داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حامد سلطانی‌نژاد در پاسخ به اینکه افزایش قیمت دلار در این روزها چه تاثیری بر بازار مشتقه گذاشته است اظهار کرد: قیمت دلار در بازار مشتقه خیلی تاثیر دارد. با بالا رفتن قیمت دلار، این بازار رونق گرفت چرا که خاصیت بازار مشتقه این است که معمولا تلاطم‌ها از بازار نقد را جذب می‌کند.

    وی درباره تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار کالایی نیز گفت: افزایش قیمت دلار باعث بالا رفتن قیمت پایه برخی از کالاها شد. البته این تاثیر آنقدری نبود که بخواهد شرایط بازار ما را کاملا تغییر دهد، ولی باعث افزایش ارزش معاملات شده است.

    مدیرعامل بورس کالا درباره برگزاری مجمع عمومی شرکت‌های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه در ایران اظهار کرد: ما باید در نهادهای بین‌المللی که با حوزه فعالیت خودمان مرتبط هستند عضویت داشته باشیم تا از اتفاق‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد به صورت به روز آگاه باشیم و بتوانیم تبادل اطلاعات و دانش به دیگر کشورها انجام دهیم.

    وی افزود: یک خاصیت این گردهمایی‌ها این است که همه می‌توانند با تکنولوژی روز آشنا شوند. مثلا در این روزها بحث block chain درباره مدیریت وثایق مطرح است. وثیقه‌ها معمولا در کشورهای مختلف ساده هستند، ولی اخیرا با توجه به مطرح شدن bit coin (پول مجازی) سیستم block chain معرفی شده است که به تکنولوژی زنجیره بلوک معروف است.

    مدیرعامل بورس کالا اضافه کرد: بر اساس block chain شخص می تواند اعتباری داشته باشد و آن اعتبار بر اساس وجهه آن شخص است. اشخاص می‌توانند با توجه به اعتبارشان در دنیا، در بورس وثیقه بگذارند و سهام بخرند. در نتیجه پول مجازی دنیا را متحول می‌کند. حتی خیلی‌ها فکر می کنند بر این اساس، مدل‌های تجارت تغییر پیدا می‌کند.  block chain بحث مهمی در حوزه فعالیت‌های شرکت‌ سپرده گذاری و مدیریت وثایق است که همه در دنیا روی این موضوع کار می‌کنند.

    برچسب ها