عصر خودرو

۲۰هزار بشکه در روز

قزاقستان تولید نفت را کاهش می دهد

عصر بازار- «قانات بوزومبایف» وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد، کشورش قصد دارد میزان تولید نفت خام خود را روزانه ۲۰ هزار بشکه کاهش دهد.

قزاقستان تولید نفت را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش کرد: «قانات بوزومبایف» (Kanat Bozumbayev)، وزیر انرژی این کشور آسیای مرکزی روز شنبه (20 آذرماه) پس از نشست وزیران نفت و انرژی 13 کشور عضو و 12 کشور غیر عضو اوپک در وین (مقر این سازمان) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « ما می توانیم میزان تولید نفت خام خود را نسبت به میزان تولید ماه نوامبر،20 هزار بشکه در روز کاهش دهیم.»

    بر اساس این گزارش، جمهوری قزاقستان در میان پنج جمهوری استقلال یافته از شوروی سابق در آسیای مرکزی بزرگ ترین تولید کننده نفت است و عمده برنامه توسعه خود را بر محور صادرات نفت استوار کرده است.

    این کشور برای توسعه صنعت نفت و بهره بردای از میادین نفتی خود با شرکت های غربی به طور وسیع قرارداد بسته است. این کشور بزرگ ترین کشور محصور در خشکی جهان است و برای صادرات نفت خود تنها به خطوط لوله متکی است.

    وزیران نفت و انرژی 13 کشور عضو و 12 کشور غیر عضو اوپک که بیش از نیمی از نفت جهان را تولید می کنند، روز شنبه در وین برای بررسی ایجاد ثبات در باره نفت ملاقات کردند.

    اوپک در 30 نوامبر (10 آذر ماه) در باره کاهش تولید نفت اعضای این سازمان به سطح 32 میلیون و 500 هزار در روز توافق کرد.

    بر اساس این توافق این کشورها از اول ژانویه 2017 به طور میانگین تولید روزانه خود را تا یک میلیون و 164 هزار بشکه کاهش خواهند داد.

    کارشناسان این نشست را تاریخی خوانده اند که نخستین مورد در نوع خود از سال 2001 به این سو به شمار می رود و بخشی از طرح اوپک برای کاهش تولید جهانی نفت به منظور کاستن از میزان عرضه و بهبود قیمت های جهانی نفت است.

    برچسب ها