عصر خودرو

شرکت نفت اعلام کرد:

برنامه ایران برای اکتشاف نفت و گاز در دریای عمان

عصر بازار- یک مقام مسئول در شرکت نفت برنامه‌های جدید اکتشاف نفت و گاز ایران در دریای عمان را اعلام کرد.

برنامه ایران برای اکتشاف نفت و گاز در دریای عمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت نفت، بهمن سلیمانی در تشریح برنامه جدید اکتشاف نفت و گاز ایران در حوزه دریای عمان، گفت: اجرای فعالیت‌های اکتشافی در آب‌های عمان جزو اهداف جدی اکتشافی آینده شرکت نفت است.

    معاون مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اعلام اینکه تاکنون هیچ‌گونه عملیات حفاری اکتشافی در دریای عمان نداشته‌ایم، اما در برنامه ششم توسعه، مطالعات تکمیلی و سپس حفاری اکتشافی در این بخش پیش بینی شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، بررسی‌های مطالعات تکمیلی و حفاری چاه اکتشافی را در دریای عمان در دستور کار داریم.

    این مقام مسئول، افزود: البته پروژه‌ای پژوهشی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه انجام داده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم که بر این اساس، مطالعات زمین شناسی و ژئوشیمی در سواحل شمالی دریای عمان در ناحیه مکران با جدیت از سوی مدیریت اکتشاف دنبال می‌شود و فاز دوم این پروژه مطالعاتی نیز در حال تعریف و در شرف اجراست.

    معاون اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: البته هنوز میزان دقیق نفت و گاز در دریای عمان مشخص نیست؛ اما پیش بینی خوبی بر مبنای مطالعات اولیه داریم.

    سلیمانی عمق آب در خلیج فارس را حداکثر 150متر عنوان کرد که حفاری اکتشافی از کف بستر دریا انجام می شود و افزود: با این حال در مناطقی که حفاری اکتشافی انجام می شود این عمق بین 70 تا 150 متر متغیر است.

    به گفته این مقام مسئول آخرین چاه‌هایی که در خلیج فارس حفاری کردیم با توجه به عمق آب، از کف بستر دریا تا عمق چهار هزار و 300 متر هم بوده است و همان گونه که گفته شد گاهی اوقات حفاری اکتشافی تا عمق  6.5 کیلومتر هم در خلیج فارس می‌رسد.

    برچسب ها