عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

۲ گام تا تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بازارها که در آن عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت بررسی شده، در هفته گذشته حجم معاملات ۴,۶۱۰ میلیون سهم و ارزش آن ۱۲,۲۶۲ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۰۳ و ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

۲ گام تا تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، صنعت «محصولات شیمیایی» با 32.5 درصد بیشترین حجم و صنعت «فلزات اساسی» با 14 درصد بیشترین ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده ­اند. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته نسبت به پایان هفته گذشته 1.9 درصد افزایش داشته است.

    در هفته گذشته شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 1.7 درصد، شاخص قیمت (ارزش وزنی) 1.6 درصد، شاخص کل (هم ­وزن) 0.1 درصد رشد داشت و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس بدون تغییر باقی ماند. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 3.8، قیمت سکه بهار آزادی 0.4 درصد، قیمت دلار مبادله ­ای 0.2 درصد و قیمت یورو مبادله ­ای 1.4 درصد افزایش داشته است.

    بر این اساس در هفته منتهی به 19 آذر 1395، صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با بازدهی 8.7 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت «قند و شکر» با افت 6.2 درصدی، بیشترین کاهش را تجربه کرد.

    در میان شاخص بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته، شاخص بورس آلمان (DAX) با رشد 6.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس شانگهای (SSEC) با افت 0.3 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    گفتنی است لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییر واحد پول کشور از مهم ترین اتفاقات هفته گذشته بود. در روز چهارشنبه بر اساس موادی از «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» که به تصویب هیات ‌وزیران رسید، واحد پول ایران، تومان و برابر با 10 ریال ‏تعیین شد.‏ بدین ترتیب تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان پس از ارسال لایحه بانک مرکزی به مجلس شورای اسلامی و تصویب این بند در مجلس و تأیید آن توسط شورای نگهبان قانونی و قابل‌اجراست.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها