عصر خودرو

روند احیای صنعت شیل آمریکا به دنبال توافق اوپک شتاب گرفت

عصر بازار- در حالی که قیمت نفت در هفته گذشته به بالاترین رقم حدود ۱۷ ماه گذشته رسید، شرکت های انرژی آمریکا این هفته بیشترین افزایش را از جولای ۲۰۱۵ تاکنون، در تعداد سکوهای حفاری خود دادند.

روند احیای صنعت شیل آمریکا به دنبال توافق اوپک شتاب گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که قیمت نفت در هفته گذشته به بالاترین رقم حدود 17 ماه گذشته رسید، شرکت های انری آمریکا این هفته بیشترین افزایش را از جولای 2015 تاکنون، در تعداد سکوهای حفاری خود دادند و روند افزایش تعداد سکوهای خود را برای هفتمین ماه متوالی ادامه دادند.
    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 9 دسامبر، 21 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و تعداد کل سکوها را به 498 رساندند که بیشترین تعداد از ماه ژانویه تاکنون است، اما همچنان کمتر از 524 سکویی است که یک سال قبل فعالیت می کردند.
    از زمانی که قیمت نفت در ماه می برای مدتی کوتاه به حدود 50 دلار رسید و از پایین ترین رقم های 13 سال گذشته که در ماه ژانویه به ثبت رسیده بود فاصله گرفت، شرکت های حفاری در 25 هفته از 28 هفته گذشته مجموعا 182 سکوی حفاری نفتی به سکوهای فعال خود افزوده اند. این بیشترین تعداد افزایش سکوهای حفاری از زمان آغاز روند سقطو قیمت نفت در سال 2014 است.
    هرچند افزایش سکوهای این هفته در میادین مناطق مختلف آمریکا بوده، اما اکثر افزایش ها (11 سکو) در منطقه پرمیان در تگزاس غربی و شرق نیومکزیکو اتفاق افتاده است.
    تقریبا دو سوم سکوهای اضافه شده از ماه می تا کنون (109 سکو) در منطقه پرمیان فعال شده اند و مجموع سکوهای فعال در این منطقه که بزرگترین منطقه تولید نفت شیل آمریکا به شمار می رود به 246 سکو رسیده که بالاترین رقم از سپتامبر 2015 تاکنون است.
    به دنبال سقوط قیمت نفت از بالای 107 دلار در ژوئن 2014 به 26 دلار در فوریه 2016، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز از 1609 سکو در اکتبر 2014 به 316 سکو در ماه می رسیده بود.

    برچسب ها