عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری باهنر:

بازار سرمایه آپشن دار می شود

عصر بازار- معاملات اختیار معامله ( آپشن) برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران به زودی در بورس کالای ایران راه اندازی می شود که کارشناسان ایجاد این ابزارهای مالی را از ضرورت های توسعه بازار سرمایه عنوان می کنند.

بازار سرمایه آپشن دار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمود حسینی پور مدیرعامل کارگزاری باهنر  درباره معاملات آپشن که به زودی در بورس کالای ایران راه اندازی می شود، گفت: بازار ایران نیز همانند سایر بازارهای بزرگ اقتصادی نیازمند ایجاد شرایط جدید معاملاتی از طریق توسعه ابزارهای مالی است و با توجه به اینکه قرارداد آپشن یا همان اختیار معامله از بهترین ابزار جهت پوشش، انتقال ریسک و نیز راهکار مناسبی در راستای کشف قیمت محسوب می شود بنابراین این ابزار در سراسر دنیا برای کالاهایی که دارای نوسان قیمتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد.
    وی اظهار داشت: این ابزار مالی جدید که از طریق بورس کالا راه اندازی شده به عنوان یکی از اقدامات لازم  برای کالاهایی مانند طلا که به طور دائم در نوسان هستند مورد نیاز است.
    حسینی پور با اشاره به اینکه قرارداد آپشن مانند قرارداد آتی قابلیت پوشش ریسک را داراست، گفت: قرارداد آپشن نیز به واسطه دارایی های فیزیکی یا کالایی پشتیبانی می شود و با توجه به اینکه بازار آپشن برخلاف بازار آتی اختیار به طرف معامله داده می شود بنابراین در صورت آموزش مستمر و برآورده کردن انتظارات فعالان بازار، انتظار می رود تا در آینده ای نزدیک معاملات آپشن مورد استقبال قرار گیرد.
    مدیرعامل کارگزاری باهنر با بیان اینکه طلا در کشورهای خاورمیانه و هند از جذابیت و استقبال زیادی برخوردار است، گفت: بیشترین معاملات اعم از نقدی، آتی و آپشن در بورس های جهان در ابتدا بر روی ارز و بعد از آن بر روی طلا صورت می گیرد و تاکنون معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران کاملا موفق عمل کرده است و معاملات آپشن سکه طلا نیز می تواند برای فعالان بازار از جذابیت بالایی برخوردار باشد.
    حسینی پور با تاکید بر اینکه سکه طلا محصول مناسبی جهت معرفی این ابزار در بازار سرمایه ایران است، گفت:تجربه راه اندازی معاملات آتی در بورس کالای ایران طی سال های اخیر نشان می دهد که سکه به عنوان محصولی جذاب و شناخته شده حتی در میان مردم، می تواند انتخابی درست برای معرفی یه ابزار مالی تقریبا پیچیده به بازیگران بازار باشد.
    مدیرعامل کارگزاری باهنر با بیان اینکه تلاش بورس کالا در راستای معاملات صورت گرفته ستودنی است، اظهار داشت: بورس کالا همواره به دنبال ایجاد بازارهای جدید مالی و پیرو آن معاملاتی شفاف با قابلیت نقدشوندگی بالا بوده است و همچنان در نظر دارد تا قراردادهای متنوع آتی و  آپشن دیگری را شناسایی و راه اندازی نماید که این اقدامات از لازمه های توسعه بازار سرمایه ایران است.

    برچسب ها