عصر خودرو

عربستان کاهش تولید نفت خود را از ابتدای سال آینده میلادی رسما اعلام کرد

عصر بازار- دولت عربستان به مشتریان اروپایی و آمریکایی خود اعلام کرد که از ابتدای سال‌ آینده میلادی عرضه نفت خود را به آنها کاهش خواهد داد.

عربستان کاهش تولید نفت خود را از ابتدای سال آینده میلادی رسما اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در راستای توافق 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه مجموع تولید نفت خود، عربستان به مشتریان خود اعلام کرده است که از ابتدای ماه ژانویه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.

    روسیه نیز ابراز اطمینان کرده است که در نشست روز جاری اوپکی ها بتوانند با غیر اوپکی ها برای کاهش بیشتر عرضه نفت از سوی تولید کنندگان غیر اوپکی ها به توافق برسند.

    به گفته یک منبع آگاه نسبت به سیاست‌های نفتی عربستان، این کشور به مشتریان خود در آمریکا و اروپا اعلام کرده است که از ابتدای سال 2017 عرضه نفت خود را کاهش خواهد داد.

    وی تأکید کرد عربستان کاهش عرضه بیشتری را به اروپا و آمریکا نسبت به بازار آسیا اعمال خواهد کرد.

    این منبع آگاه گفت، ما عرضه نفت خود به آمریکا را با توجه به بالا بودن عرضه در منطقه بیش از دیگر مناطق کاهش خواهیم داد.

    طی روز جاری اعضای اوپک قرار است با کشورهای نفتی غیر عضو اوپک برای توافق در راستای کاهش 600 هزار بشکه ای عرضه نفت از سوی این تولید کنندگان در وین اتریش تشکیل جلسه دهند.

    منابع اوپک اعلام کرده اند که غیر عضو اوپک شامل آذربایجان، عمان، قزاقستان، مکزیک، روسیه، سودان، روسیه، بحرین و مالزی در نشست امروز شرکت خواهند کرد.

    برچسب ها