عصر خودرو

روسیه در نشست امروز با اوپک به دنبال چیست؟

عصر بازار- یک مقام دولتی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌کوشد شرکت کنندگان در نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را به طور کامل با طرح کاهش سطح تولید نفت همراه کند.

روسیه در نشست امروز با اوپک به دنبال چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام دولتی روسیه اعلام کرد: اگرچه تولید نفت این کشور در ماه نوامبر امسال به بیشترین میزان خود رسید، روسیه در پی مذاکراتی در نشست مشترک تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است تا این گروه را به طور کامل با برنامه کاهش سطح تولید همگام کند.

    این مقام دولتی که مایل به بیان نام خود نبود، افزود: در صورت پایبندی اعضای این سازمان به تثبیت سطح تولید روزانه در حد ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه از آغاز سال جدید میلادی (2017)، روسیه نیز تعهد خود را برای کاهش 300 هزار بشکه در روز اجرایی خواهد کرد.

    اعضای اوپک دهم آذرماه در وین توافق کردند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، با کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود، این مقدار را به مجموع ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.

    بر اساس این توافق قرار است کشورهای غیرعضو این سازمان برای کمک به کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهند.

    روسیه پذیرفته است تا همسو با این طرح، روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود کم کند.

    اوپک از کشورهای غیر عضو این سازمان دعوت کرد تا در نشست امروز  (شنبه 20 آذر) در وین حضور یابند تا درباره جزئیات برنامه کاهش سطح تولید رایزنی کنند.

    برچسب ها