عصر خودرو

کرباسیان:

سرمایه گذاران وارد زیرساخت زنجیره معادن شوند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، از شرکت های داخلی و خارجی خواست در امور زیرساخت حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران وارد زیرساخت زنجیره معادن شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان که در مراسم آغاز به کار دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی سخن می گفت به برنامه های افزایش ظرفیت صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، طلا و ... تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه های آب، برق، گاز، بندر، نیروگاه و خطوط ریلی و جاده ای از اولویت های توسعه بخش معدن ایران است.  اهمیت این موضوع باعث شد نخستین نشست تخصصی این اجلاس را به موضوع «زیرساخت» اختصاص دهیم.

    وی در عین حال درباره برنامه های کاهش مصرف انرژی گفت: ایمیدرو به همراه وزارت صنعت معدن و تجارت و دولت از سرمایه گذاری در ارایه فناوری های جدید به منظور کاهش مصرف انرژی حمایت می کند.

    کرباسیان ادامه داد: علاقمند به استفاده از فناوری هایی هستیم سبب کاهش قابل توجه مصرف آب در صنایع به ویژه صنعت فولاد و بخش معدن شود.  به تازگی و در جریان سفر وزیر امور خارجه به شرق آسیا، با شرکت های از ژاپن مذاکراتی انجام شده که توانسته اند مصرف آب در تولید فولاد را حدود 50درصد کاهش دهند.

    وی تاکید کرد: بهینه شدن مصرف انرژی از موضوعات مورد اهمیت ما برای توسعه بخش های معدن و صنایع معدنی است بنابراین از سرمایه گذاری در فناوری های جدید استقبال می کنیم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو درباره شرایط جذب سرمایه در معادن گفت: با توجه به ذخایر غنی که ایران در اختیار دارد آمادگی برای جذب سرمایه، مشارکت و واگذاری بهره برداری از معادن به شرکت های خارجی و داخلی را طبق قانون داریم.

    وی به اقدامات انجام شده در طرح اکتشافی اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر که برنامه اکتشاف در 250 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را آغاز کرده ایم، به ذخایر قابل توجهی در حوزه های سنگ آهن، مس، طلا، زغالسنگ، روی و ... دست یافته ایم به طوری که فقط در حوزه طلا،  50 تن به ذخایر طلای کشور افزوده شده است.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، خطاب به سرمایه گذاران گفت: ایران تنها یک بازار 80 میلیونی نیست، بلکه بازاری با جمعیت نزدیک به 400 میلیون نفری پیرامون خود دارد که این امر سبب سودآوری قابل توجه شرکت های سرمایه گذار می شود.

    دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران(IMIS2) از صبح امروز شنبه 20 آذر ماه 1395 با حضور مدیران ارشد شرکت های معتبر معدنی، صنایع معدنی، امور مالی و بانکی، مشاوره ای داخلی و خارجی و همچنین سفرای کشورهای مختلف در ایران، در تهران آغاز شده است.

    برچسب ها