عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

درخواست ضرب الاجل برای نصب صندوق مکانیزه فروشگاهی

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش نمایندگان اصناف خواستار تعیین ضرب الاجل برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی شد.

درخواست ضرب الاجل برای نصب صندوق مکانیزه فروشگاهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده امروز در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: برای نصب صندوق های مکانیزه فروشگاهی باید ضرب الاجل تعیین شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این کار در جهت شفاف سازی باید انجام شود و آن بخش از این صندوق ها را که نمی‌توان در داخل کشور تولید کرد، از طریق واردات تامین شود.

    نعمت زاده بیان داشت: در تمام کشورها حتی کشورهایی که سطح آنها از ما پایین تر است، این صندوق‌ها در واحدهای صنفی قرار دارد و باعث می شود، مالیات بر اساس درآمد واقعی گرفته شود.

    وزیر صنعت با بیان اینکه نقش اصناف در انقلاب قابل تمجید است گفت: این صنف همیشه مورد اعتماد مردم بوده‌اند.

    وی درمورد ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید براساس نظام و دستورالعمل خودش شکل گیر اظهار داشت: امروزه 5 درصد توزیع در کشور در دست فروشگاه‌های زنجیره‌ای است در حالی که در کشورهای دیگر متوسط توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود 70 درصد است.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه ما باید خودمان را با شرایط و نیاز امروز تطبیق دهیم گفت: باید در امر توزیع و تولید خواسته مردم را بسنجیم، امروزه مردم می‌خواهند از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را داشته باشند و خریداران با توجه به وقت کم تمایل بیشتری برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه قیمت‌گذاری هنوز در کشور ما در مراکز تولید متمرکز است اظهار داشت: ولی در دنیا قیمت‌گذاری در مراکز توزیع اتفاق می‌افتاد و این موضوع رقابت را در سطح توزیع بیشتر می‌‌کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خواست مشتریان این است که روز به روز نقش خود را قوی‌تر کنند و ما هم تابع آن هستیم.

    وی افزود: ما معتقدیم با تمرکز خرید، نگهداری و انبارداری در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای هزینه‌ها پایین می‌آید.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی برای واردات کالا نداریم بجز مواردی که قانون مانع آن شده است. یکی از محدودیت‌های واردات کالا تعرفه است و در جاهایی که احساس کرده‌ایم تعرفه مانع ورود کالا بوده در آن تغییر ایجاد کرده‌ایم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: به عنوان مثال تعرفه‌ پوشاک کالا که 75 درصد بود را به 55 درصد کاهش داده‌ایم و حتی معتقد هستیم که این رقم باید کاهش یابد.

    نعمت‌زاده بیان داشت: ما در حاکمیت باید همه چیز را متعادل کنیم هم به تولید، هم به توزیع و هم به مصرف کننده، قاچاق، درآمدهای مالیاتی و همچنین به واحدهای کوچک توجه داشته باشیم و فقط نی‌توان از یک دیدگاه برای موضوعی تصمیم‌گیری کرد.

    وی افزود: قاچاق باید از مبادی ورودی کنترل شود.

    نعمت‌زاده همچنین درمورد نمایندگی اصناف در مجامع و شوراها بیان داشت: قانون جدید بانک مرکزی در هیات دولت در شرف بررسی است و من خواهش می‌کنم تا رئیس اتاق اصناف هم جزء شورای پول و اعتبار شود.

    برچسب ها