عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خبر داد؛

خرید لیزینگی ۱۷ فروند ایرباس

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از مذاکره ایرلاین ها برای خرید هواپیمای سوخو۱۰۰ طی هفته جاری خبر داد و گفت:مدل تعدادی از ۱۷هواپیمای ایرباسی که قرار است بصورت لیزینگی خریداری شود، مشخص شده است.

خرید لیزینگی ۱۷ فروند ایرباس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی افزود: شرکت سازنده سوخو 100، سه شنبه این هفته محصول خود را به شرکت های هواپیمایی ایرانی معرفی می‌کند و پس از برگزاری دمو(نسخه نمایشی) قرار است ایرلاین ها مذاکراتی برای خرید این هواپیمای روسی داشته باشند.

    اسعدی اظهار داشت: خرید هواپیمای سوخو 100 برای ایرلاین ها به عنوان یک گزینه مطرح است و شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط و امتیازات این هواپیما پس از معرفی آن در روز سه شنبه، تصمیمات لازم را می گیرند.

    وی ادامه داد: مردم ایران ذهنیتی منفی نسبت به توپولف دارند اما هواپیمای سوخو100 با توپولف تفاوت بسیار دارد و از تکنولوژی خاصی برای ساخت این هواپیما استفاده شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و ...  در ساخت این هواپیما مشارکت کرده‌اند.

    به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، با توجه به این که ظرفیت هواپیمای سوخو 100، حدود 100 نفر است اغلب شرکت های هواپیمایی می توانند این هواپیما را خریداری کنند، چون این هواپیما از نظر تعداد صندلی، گزینه مناسبی برای تمامی شرکت هاست.

    اسعدی سامانی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت بویینگ و ایرباس اضافه کرد: مدل تعدادی از 17 هواپیمای لیزینگی که قرار است از شرکت ایرباس خریداری شود، مشخص شده است اما تا طی تمامی مراحل، نمی توان در مورد مدل و شرایط این قرارداد اظهار نظر کرد.

    گفتنی است پیش از این اسعدی سامانی درباره انجام مذاکره شرکت های هواپیمایی با سوخو 100 اظهار بی خبری کرده و گفته بود به نظر نمی رسد بحث مذاکره ایرلاین‌ها با شرکت سازنده هواپیمای سوخو 100  در آینده نزدیک عملیاتی شود.

    شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو در روسیه چندی پیش با ابراز آمادگی برای فروش هواپیماهای مسافری فوق مدرن سوپرجت 100 به ایران، اعلام کرد: در صورت عقد قرارداد فروش هواپیما، امکان ورود طرف های ایرانی در برنامه ساخت این هواپیما بررسی می شود.

    با توجه به مشارکت شرکت های اروپایی در ساخت این هواپیما، سوخو نمی تواند به تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرد.

    رسانه های روسی پیش تر نیز اعلام کرده بودند، ایران و روسیه در مذاکرات مربوط به سوخو سوپرجت-100 به موافقت اصولی دست یافته اند و گفت وگوها در این زمینه ادامه می یابد. 

    سوخوی سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد. 

    این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتورهای فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و ... هستند. 

    براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند. 

    روسیه از هفت سال پیش تاکنون به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

    برچسب ها