عصر خودرو

عربستان اجرای توافق اوپک برای کاهش تولید را کلید زد

عصر بازار- عربستان در راستای اجرای توافق کاهش تولید نفت اوپک به مشتریان آمریکایی و اروپایی خود اعلام کرد تحویل نفت به آنها را از ماه ژانویه کاهش خواهد داد.

عربستان اجرای توافق اوپک برای کاهش تولید را کلید زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که روسیه گفته اطمینان دارد تولید کنندگان غیر عضو اوپک در نشست امروز به طور کامل به طرح کاهش تولید اوپک خواهند پیوست، عربستان به مشتریان آمریکایی و اروپایی خود گفته که تحویل نفت به آنها را از ماه ژانویه کاهش خواهد داد.
    یک منبع آگاه سعودی گفت، عربستان به مشتریانش گفته که در راستای طرح کاهش تولید که هفته گذشته به تصویب اوپک رسید، قصد دارد عرضه نفت خود را کاهش دهد.
    این منبع آگاه گفت: «ما به مشتریانمان در مورد عرضه نفت و تبعیت صد درصدی از سهمیه های تعیین شده (به موجب طرح کاهش تولید) اطلاع رسانی کرده ایم.»
    وی افزود، کاهش عرضه به پالایشگاه های آسیایی کمتر از کاهش عرضه به مشتریان اروپایی، آمریکایی و شرکت های بزرگ نفتی خواهد بود.
    «ما در حال کاهش بیشتر عرضه نفت به آمریکا هستیم، زیرا ذخایر نفتی آمریکا... بسیار بالاست.»
    اوپک قرار است امروز با تولید کنندگان غیر عضو این سازمان تشکیل جلسه دهد تا آنها را به کاهش 600 هزار بشکه ای تولید متقاعد سازد. اوپک هفته گذشته توافق کرد که تولید خود را 1.2 میلیون بشکه درروز کاهش دهد.
    منابع آگاه در اوپک گفتند، 9 تولید کننده غیر عضو اوپک قرار است در این نشست حضور داشته باشند: آذربایجان، قزاقستان، عمان، مکزیک، روسیه، سودان، سودان جنوبی، بحرین و مالزی. به گفته یک منبع دیگر، بولیوی نیز ممکن است در این گفت وگوها حضور یابد.
    وزیر انرژی عربستان گفته که به نشست روز شنبه بسیار خوشبین است. خالد الفالح گفت: «ما فردا (روز شنبه) تعداد دقیق شرکت کنندگان را خواهیم فهمید اما من انتظار دارم نام حدود 10 تا 11 کشور غیر عضو اوپک در اعلامیه نهایی با رقم های مشخص تولید وجود داشته باشد.»
    تاکنون تنها روسیه و عمان وعده کاهش تولید داده اند و به گفته یک منبع آگاه در اوپک مکزیک نیز ممکن است 150 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد. در مقابل قزاقستان گفته که قصد دارد تولید خود را در سال 2017 افزایش دهد.

    برچسب ها