عصر خودرو

استقبال سوئد از پیشنهاد ایجاد شعب بانک های ایرانی در استکهلم

عصر بازار- دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در جریان دیدار با 'آن لینده' وزیر تجارت سوئد، ضمن تاکید بر اهمیت تسهیل امور در بخش بانکی، پیشنهاد ایجاد شعبه بانک های ایرانی در استکهلم را مطرح کرد که مورد استقبال مقام سوئدی قرار گرفت.

استقبال سوئد از پیشنهاد ایجاد شعب بانک های ایرانی در استکهلم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دکتر محمد نهاوندیان در این دیدار ضمن تاکید بر برنامه ریزی های به عمل آمده توسط دولت ایران برای جذب حداکثری سرمایه گذاری خارجی، گفت: ایران و سوئد می توانند در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله حوزه های مرتبط با انرژی، حمل و نقل ریلی، فناوری اطلاعات و محیط زیست همکاری کنند.
    نهاوندیان با اشاره به پدید آمدن شرایط مساعد پس از برجام برای سرمایه گذاری شرکت های خصوصی خارجی در ایران و از جمله تمایل برخی از شرکت های سوئدی به این امر، گفت: باید شرایط به گونه ای باشد که این همکاری ها با سرعت مناسب، بدون فوت وقت آغاز شود، اهداف و منافع بلند مدت داشته باشد و از همه مهمتر مسیر سرمایه گذاری از سوی هر دو کشور خصوصا از لحاظ تامین منابع مالی با سهولت صورت گیرد.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تسهیل امور در بخش بانکی به ایجاد یک شعبه بانک ایرانی در سوئد اشاره کرد و گفت در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات مالی مرتبط با سرمایه گذاری و تعاملات اقتصادی میان شرکت های ایرانی و سوئدی مرتفع می شود و خود همکاری های بانکی میان دو کشور توسعه یافته و سرعت خواهد گرفت.
    خانم 'آن لینده' وزیر تجارت سوئد نیز با استقبال از گسترش روابط در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه همکاری های اقتصادی و ساماندهی این ارتباط با ایران، برای ما بسیار مهم است و راه حل هایی که بتواند دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند مورد توجه استکهلم قرار دارد.
    وزیر تجارت سوئد ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر نهاوندیان مبنی بر ایجاد یک شعبه بانک ایرانی در این کشور، گفت: سوئد سیاست های تازه ای را در خصوص گسترش تعاملات خود با دیگر گشورها تدارک دیده است و در این راستا از پیشنهادات ایران در توسعه روابط استقبال می کند.
    'آن لینده 'در ادامه گفت: ما فضای اقتصادی ایران را به دقت مطالعه کرده و با شناختی که به دست اورده ایم برای توسعه روابط اقتصادی با ایران برنامه ریزی کرده ایم.
    وزیر تجارت سوئد با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت سوئد به ایران و اطلاع از اقدامات دولت ایران در بیمه درمانی مردم و انتقال آن به دولت سوئد، این اقدامات را شایسته تقدیر دانسته وگفت: سوئد همچنین از همکاری های پزشکی، دارویی ودرمانی در ایران استقبال می کند و این موضوع می تواند در اولویت همکاری ها قرار گیرد.
    «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد اقتصادی سوئد، وارد استکهلم شد.

    برچسب ها