عصر خودرو

پتروشیمی آبادان، سال آینده از زیان عملیاتی خارج می شود

عصر بازار- مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت:بر اساس برنامه ریزی و طرح های کارشناسی، این مجتمع تولیدی از سال آینده از ' زیان عملیاتی ' خارج می شود.

پتروشیمی آبادان، سال آینده از زیان عملیاتی خارج می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مسعود جبرائیلی در نشست هماهنگی مدیران شرکت های تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با حضور حجت الله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع پتروشیمی فناوران گفت:این شرکت هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های خارجی است تا بتواند در راستای سرمایه گذاری در این مجتمع اقدام کند.
    وی تورم نیروی انسانی را از مشکلات این مجتمع پتروشیمی عنوان کرد و گفت:این شرکت، دو برابر میزان مورد نیاز، نیرو انسانی دارد و تامین حقوق به پرسنل نیز در مورادی با مشکل مواجه می شود.
    جبرائیلی ادامه داد:البته قصد نداریم که نیروی مازد را اخراج کنیم، بلکه رد نظر داریم با اجرای طرح های توسعه ای، این نیروها را در بخش های جدید به کار گیریم.
    به گزارش ایرنا نشست هماهنگی مدیران شرکت های تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با حضور حجت الله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع پتروشیمی فناوران واقع در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزار شد.
    در این نشست در خصوص وظایف شرکت های پتروشیمی در اجرای نظام نامه مسئولیت اجتماعی بحث و بررسی شد.
    بر اساس این نظام نامه کهئبزودی در وزارت تعاون تهیه و ابلاغ می وشد، شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی بر اساس این نظام نامه موظفند به شهروندان ساکن در کنار مجتمع های پتروشیمی اقدام کنند.
    اواخر سال 1342 انستیتو نفت فرانسه از طریق سازمان برنامه و بودجه مامور شد تا در مکان ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران مطالعات جامعی به عمل آورد که این مطالعات به تاسیس شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت 74 درصد سهم شرکت ملی پتروشیمی و 26 درصد سهم شرکت ب اف گودریج آمریکا شد.
    سال 1346 عملیات ساختمانی مجتمع توسط شرکت لاماس آمریکا آغاز شده و سال 1348 رسما به بهره برداری رسید.
    ظرفیت اولیه تولید سالانه 20 هزار تن پی وی سی، 10 هزار تن دودسیل بنزن و 24 هزار تن سود سوز آور بوده است.
    سال 1354 طرح گسترش به منظور افزایش تولید پی وی سی به 60 هزار تن در سال به اجرا در آمد.
    مجتمع پتروشیمی آبادان طی سالهای 1359 تا 1367در اثر آتش جنگ 8 ساله ایران و عراق ویران شد و پس از پایان جنگ، به همت نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.
    تولید پی وی سی در سال 1384 به حدود 60 هزار تن افزایش یافت و رسیدن به تولید سالانه 110 هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع می باشد.

    برچسب ها