عصر خودرو

پیش از نشست شنبه صورت می‌گیرد

رایزنی روسیه بر سر کاهش تولید نفت با اوپک و غیرعضوها

عصر بازار- یک منبع آگاه در دولت روسیه گفت، این کشور قصد دارد قبل از مذاکرات رسمی در وین با اوپک، امروز جمعه در خصوص برخی مسائل حل نشده مربوط به کاهش تولید با تولید کنندگان عضو و غیر عضو دیدارهایی را برگزار کند.

رایزنی روسیه بر سر کاهش تولید نفت با اوپک و غیرعضوها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روسیه متعهد شده که تولید خود را در نیمه نخست سال 2017 به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد. از دیگر تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز خواسته شده تا در مجموع به همین میزان تولید خود را کاهش دهند.

    اوپک که یک سوم نفت جهان را تولید می کند، روز 30 نوامبر توافق کرد که تولید خود را از ژانویه 2017 به میزان حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

    قزاقستان و آذربایجان دومین و سومین تولید کنندگان بزرگ در میان کشورهای جدا شده از اتحاد شوروی سابق پس از روسیه هستند. هر دوی این کشورها حضور خود د مذاکرات بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در روز شنبه را تایید کرده اند.

    این منبع آگاه افزود: «در صورتی که این مسائل حل نشود، روسیه ریسک هایی را در استانه این توافق مشاهده می کند.»

    وی افزود: «تبعیت صد در صدی، برای به نتیجه رسیدن اینن توافق از اهمیت ویژه ای برخوردار است... برای غیر اوپکی ها این حیاتی است که رویکرد مسئولانه ای نسبت به توافق داشته باشند.»

    این منبع نگفت که منظورش دقیقا کدام یک از کشورهای غیر عضو اوپک است. وزارت انرژی روسیه به درخواست ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه قرار است در گفت وگوهای 10 دسامبر در وین شرکت کند.

    این منبع اگاه افزود، با توجه به افزایش تولید اوپک در ماه نوامبر، سوالاتی در مورد تبعیت این سازمان از توافق به دست آمده وجود دارد. تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی 370 هزار بشکه افزایش داشت.

    تولید نفت روسیه نیز در ماه نوامبر به 11.21 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در طی حدود 30 سال گذشته بود.

    برچسب ها