عصر خودرو

در بازار معاملات آتی امروز؛

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

همکاری غیراوپکی‌ها در کاهش تولید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل افزایش امید مبنی بر کاهش تولید از سوی کشورهای غیراوپک، با روند صعودی آغاز به کار کرد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بهای جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل خوش‌بینی تجار برای توافق غیراوپکی‌ها مبنی بر محدودکردن تولید با افزایش روبرو شد، اما همچنان میزان کاهش تولید نامشخص است. 

    همچنین قرار است در نشست روز شنبه اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها در «وین» اتریش، بر سر میزان کاهش تولید جلسه‌ای برگزار شود؛ این در حالی است که کشور آذربایجان اعلام کرده که طرح‌هایی را برای کاهش تولید نفت خود در روز شنبه ارائه خواهد کرد. 

    در همین حال بهای نفت برنت با 17 سنت افزایش به 54 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 33 سنت افزایش در برابر 51 دلار و 17 سنت به ازای هر بشکه معامله شد. 

    البته در راستای طرح کاهش تولید نفت، روسیه بعنوان یک کشور غیر اوپکی قرار است تولید خود را 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد؛ این بدان معنی است که دیگر تولیدکنندگان نفت غیر اوپکی هم باید با مشارکت یکدیگر همین مقدار کاهش را داشته باشند تا کاهش تولید نفت غیر اوپکی‌ها به 600 هزار بشکه در روز برسد. 

    بر همین اساس به دلیل تقویت مشارکت بیشتر غیر اوپکی‌ها برای محدودکردن تولید نفت خود، بهای طلای سیاه در روز جمعه با افزایش روبرو شد؛ اما همچنان کاهش سقف تولید به 600 هزار بشکه در روز از سوی آنها به امری مبهم تبدیل شده است.

    به گفته تحلیل‌گران مسائل بازار، توافق غیر اوپکی‌ها برای کاهش روزانه 600 هزار بشکه در روز امری سخت به نظر می‌رسد.

    برچسب ها