عصر خودرو

عربستان کاهش تولید را اعلام کرد

عصر بازار- عربستان سعودی طی اعلامیه‌ای به مشتریان خود، آنها را در جریان شرایط و میزان کاهش تولید خود در ماه ژانویه ۲۰۱۷ (ماه آینده میلادی) که در توافق اوپک تعیین شده بود، قرار داد.

عربستان کاهش تولید را اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، آرامکو، شرکت نفت دولتی عربستان، مشتریان نفت خود را درباره چگونگی و میزان اجرای توافق اوپک در صنعت نفت عربستان توجیه کرده است. در این اعلامیه میزان کاهش تحویل نفت برای آمریکای شمالی بیش از نقاط دیگر جهان درنظر گرفته شده و علت این تصمیم نیز کم بودن حاشیه سود فروش نفت به این منطقه از جهان ذکر شده است.

    بنابر توافقی که ابتدای ماه جاری میلادی در وین به دست آمد، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، تصمیم گرفتند در مجموع 1/2 میلیون بشکه از تولید نفت خود بکاهند و سهم سعودی‌ها از این کاهش، 500 هزار بشکه تعیین شده بود.

    عربستان سعودی از سال 2011 به این‌سو، با افزایش چشمگیر تولید نفت خود تلاش کرده بود میزان کاسته شده از تولید نفت ایران، عراق و لیبی در بازارهای جهانی را جایگزین کند و از زمان افت قیمت نفت خام در سال 2014 نیز با بهانه حفظ سهم خود از بازار (سهمی که به دنبال تحریم‌های نفتی ایران و جنگ عراق به‌دست آورده بود) با هرگونه سیاست بازدارنده در تولید، مخالفت می‌کرد اما کسر بودجه سنگین این کشور و نیاز مالی مبرم خاندان تازه به تخت رسیده سلمان برای اجرای طرح‌های عمرانی، مقامات سعودی را ناگزیر به پذیرش کاهش تولید کرد.

    برچسب ها