عصر خودرو

در حاشیه بازدید خبرنگاران از عسلویه مطرح شد ؛

اروپایی ها خواهان گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران

عصر بازار- مدیر روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول عسلویه با اشاره به آخرین همایش پتروشیمی اروپا در مجارستان خاطرنشان کرد: اروپایی ها بیش از پیش مراودات تجاری با طرف ایرانی را خواستار هستند.

اروپایی ها خواهان گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پیشتر مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد، در نمایشگاه «K دوسلدورف آلمان» مذاکرات خوبی درباره صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی ایران به اروپا انجام شد و ادامه داد: اکنون محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپای غربی و شرقی مانند آلمان، انگلیس و مجارستان صادر می شود.

    به گفته بساق زاده، میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به 28 میلیون و 700 هزار تن رسید و بیش از ٢١ مجتمع پتروشیمی در هفت ماه امسال با افزایش تولید نسبت به زمان مشابه همراه بودند.
    به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به عسلویه، «فرامرز پریزی» در جریان بازدید خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی از برخی شرکت های پتروشیمی این منطقه اقتصادی افزود: ایران اسلامی به دلیل برخورداری از دانش فنی و تخصص های ویژه، از بهترین قابلیت برای ایجاد واحدهای پتروشیمی در خاورمیانه برخوردار است.
    وی اظهارکرد: حضور در آبراه خلیج فارس، وجود منابع عظیم گازی، ارزان بودن قیمت تمام شده تولیدات و نزدیکی منطقه به همه قاره های جهان، از جممله دلایلی است که موید بهترین قابلیت های کشور برای سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی است.
    به گفته وی، این شرکت در سال 82 تاسیس شد و در همان زمان شرکت «ساسول» آفریقای جنوبی به آن ملحق شد و مشارکت بین ایران و این کشور تا سال 90 به صورت سهم 50 - 50 ادامه یافت.
    پریزی خاطرنشان کرد: امروز این شرکت با دارا بودن بیش از 930 نفر نیروی کار ماهر و متخصص به صورت مستقیم و افزون بر دو هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم، از بهترین قابلیت برای توسعه برخوردار است و هم اینک هیچ نیازی به حضور مستشاران و متخصصان خارجی ندارد.
    وی تصریح کرد: همین مساله و نبود متخصصان و کارشناسان خارجی در تولید این شرکت، بهترین مصداق تبلور اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است.
    مدیر روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول عسلویه در ادامه با اشاره به تاریخچه شرکت اظهارکرد: این شرکت که در سال 81 تاسیس شده، دارای مجتمع های تولیدی خردایش اتان، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن متوسط/ سنگین، واحد مخازن و سرویس های جانبی است.و به عنوان یکی از شرکت های سرآمد پتروشیمی کشور، با داشتن بزرگترین واحد الفین گازی در منطقه عسلویه، نخستین تولیدکننده پلی اتیلن سبک با گرید فیلم و نخستین تولیدکننده پلی اتیلن متوسط/ سنگین با چگالی بالا به همراه فناوری گازیی است.
    پریزی گفت : ماموریت این شرکت تولید اتیلن و پلی اتیلن با کیفیت مطلوب در محیطی سالم، ایمن، سازگار با محیط زیست و با توجه ویژه به سرمایه های انسانی و مدیریت بهینه منابع است تا نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان سازمانی تامین شود.
    وی تصریح کرد: خوراک سالیانه این شرکت 1.2 میلیون تن اتان خالص است که از شرکت پتروشیمی فارس دریافت می کند و از آن، یک میلیون تن اتیلن و یکصد هزار تن مشتقات جانبی نظیر پروپان تولید می شود. واحد الفین شرکت آریاساسول بزرگترین واحد تولید اتیلن در جهان است که 100 درصد خوراک آن از گاز تامین می شود.
    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 10 درصد محصولات پلیمری شرکت که برای تولید داخلی به کار گرفته می شود، مابقی 90 درصد آن صادر می شود.
    شرکت پلیمر آریاساسول، تولیدکننده اتیلن و پلی اتیلن در عسلویه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی است که در زمینی به مساحت 72 هکتار در ساحل خلیج فارس و در غربی ترین بخش فاز نخست طرح های پتروشیمی در جوار بندر صادراتی واقع شده است.
    بر اساس این گزارش، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور نزدیک به 63 میلیون تن در سال است که تا سال 1404 به 130 میلیون تن افزایش می یابد.
    بندرعسلویه در 280 کیلومتری جنوب بوشهر میزبان اجرای طرحهای توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، دارای 27 پست اسکله با ظرفیت بیش از 43 میلیون تن در سال است که همزمان کشتی هایی با تناژ بالا می توانند در اسکله این بندر پهلو بگیرند.

    برچسب ها