عصر خودرو

روحانی در تماس تلفنی رییس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد:

ضرورت تداوم همکاری کشورهای اوپک برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت

عصر بازار- رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رییس‌جمهوری ونزوئلا، تداوم مشورت و همکاری‌های کشورهای اوپک را جهت ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری دانست و از ارتقای سطح همکاری‌های تهران - کاراکاس استقبال و ابراز امیدواری کرد که سطح همکاری‌های مشترک بیش از پیش گسترش یابد.

ضرورت تداوم همکاری کشورهای اوپک برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی «نیکلاس مادورو» با وی، به رایزنی‌های فشرده تهران - کاراکاس برای ثبات بازار و افزایش  بهای نفت و توافقاتی که در پی نشست‌های الجزایر و وین حاصل شد اشاره کرد و گفت:  در گام اول باید همه کشورهای تولیدکننده نفت تلاش کنند که در شش ماهه اول سال آینده این توافقات به خوبی اجرایی و عملیاتی شود و لذا تداوم رایزنی ها و گفت وگوها در این زمینه ضروری است.

    وی همچنین  با تاکید بر اینکه همچنان مصمم هستیم از ثبات بازار و افزایش بهای نفت حمایت کنیم، نقش کشورهای غیر اوپک را در موفقیت کامل توافقات حاصله  مهم دانست و اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ میان کشورهای اوپک و غیراوپک برای ثبات بهای نفت و افزایش آن، بسیار با اهمیت است.

    رئیس‌جمهور همچنین به جایگاه ویژه آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا در سیاست خارجی ایران اشاره ‏و خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه همکاری‌ها با آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا پیوسته برای ایران اسلامی دارای اهمیت بوده و هست.

    روحانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد ابراز امیدواری کرد که کاراکاس با بهره‌گیری از این فرصت، در مسیر تقویت همکاری میان کشورهای عضو این جنبش بیش از پیش تلاش کند.

    رییس‌جمهوری ونزوئلا نیز در این تماس تلفنی با تبریک موفقیت تلاش‌های دو کشور در اوپک، به  موضوع اقدام کشورهای تولیدکننده نفت برای تثبیت بهای نفت پرداخت و گفت: توافق میان کشورهای تولیدکننده نفت در اجلاس وین، یک پیروزی برای همه اعضا بود و دستاوردهای آن در ماه‌های آتی بیش از پیش آشکار خواهد شد.

    نیکلاس مادورو  از حمایت‌های ایران قدردانی و بر عزم راسخ کشورش برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها میان تهران و کاراکاس تاکید کرد.

    وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قیمت نفت را دلالان نفتی تعیین کنند، تاکید کرد: گام‌های کنونی باید تا رسیدن به قیمت واقعی و عادلانه نفت ادامه یابد و هماهنگی میان ایران و ونزوئلا در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

    برچسب ها