عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی

قیمت نفت افزایش یافت

اطمینان بازار به قطعی بودن اجرای«طرح کاهش تولید نفت» از سوی اوپک

عصر بازار- از آنجایی که در آستانه نشست اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها بازار به اجرای «طرح کاهش تولید نفت» مطمئن شد، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 32 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت بشکه‌ای 53 دلار و 32 سنت به فروش رفت.

    نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 33 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 50 دلار و 10 سنت به فروش رفت اما محصولات فرآوری و پالایشگاهی تقریباً با کاهش قیمت مواجه بودند به طوریکه بنزین کاهش 70 سنتی را تجربه کرد و نفت کوره و گازوئیل به ترتیب افزایش‌های 21 سنت و 2.5 دلار را داشتند.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: کاهش ارزش دلار باعث افزایش قیمت شد از سوی دیگر خبر نشست کشورهای اوپک و غیر اوپک برای اجرایی کردن توافق «طرح کاهش تولید نفت» باعث شد قیمت در بازاهای جهانی بالا رود یعنی سرمایه گذاران و مشتریان بازار به این نتیجه رسیدند که اوپک واقعاً بر تصمیم خود بر اجرای توافق استوار ایستاده است.

    در این میان برخی رسانه‌ها با تلاش در مسموم کردن فضای موجود می‌خواهند اراده اوپکی‌ها را بر اجرای توافق طرح کاهش تولید نفت سست نشان دهند یا با القای برخی موارد منفی مانند «اوپکی‌ها در رعایت سقف تولید تقلب خواهند کرد» یا «آنها به تعهد خود پایبند نخواهند شد» میخواهند این طرح را غیر اجرایی معرفی کنند اما واکنش امروز بازار به نشست روز شنبه اوپک نشان داد که بازار به القائات اینگونهرسانه‌ها توجهی نمی‌کند.

    برچسب ها