عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

برگزاری نخستین مناقصه بین المللی نفتی ایران اوایل ۲۰۱۷

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از برگزاری نخستین مناقصه بین المللی نفتی ایران در ماههای ابتدای سال ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: اولین مناقصه بین المللی پروژه های نفتی ایران بر روی میدان آزادگان جنوبی خواهد بود.

برگزاری نخستین مناقصه بین المللی نفتی ایران اوایل ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت و شرکت انگلیسی شل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود سالانه یک درصد به ضریب برداشت تولید نفت ایران افزوده شود که این امر متأسفانه محقق نشد اما به دنال این هستیم در قراردادهای جدید نفتی به افزایش ضریب برداشت نفت در کشور تحقق بخشیم.

    وی افزود: پس از برداشته شدن تحریم‌ها و توافق صورت گرفته با کشورهای 1+5 تفاهم نامه های مطالعاتی مختلفی با شرکت‌های بین‌المللی امضا کردیم و در آینده نیز امضا خواهیم کرد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از برگزاری نخستین مناقصه بین المللی نفتی ایران در ماههای ابتدای سال 2017 خبر داد و گفت: اولین مناقصه بین المللی پروژه های نفتی ایران بر روی میدان آزادگان جنوبی خواهد بود.

    وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته با تمامی شرکت های بین المللی به جز شرکت های امریکایی مذاکراتی داشتیم که از سوی ایران محدودیتی برای حضور شرکت هیا امریکایی در ایران نیست اما آنها خودشان حضور پیدا نکردند.

    کاردر با بیان اینکه "طبق تفاهم نامه ای که امروز با شرکت شل به امضا رسید مطالعه کامل میادین آزادگان و یادآوران و میدان گازی کیش به این شرکت سپرده می شود"، گفت:  چینی ها نیز کار مطالعه خود را بر روی این میادین آغاز کرده‌اند، اما براساس گفت‌وگوهایی که صورت گرفت، این شرکت نیز تمایل دارد با دیگر شرکت‌های بین‌المللی در توسعه میدان یادآوران شریک شود، بنابراین احتمال دارد که کار توسعه میدان یادآوران به صورت یک کنسرسیوم واگذار شود.

    برچسب ها