عصر خودرو

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطرح کرد

تامین مالی شرکت‌های حوزه IT در بازار SME فرابورس ایران

عصر بازار-رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پذیرش شرکت‌های حوزه IT در بازار SME را موجب تامین مالی اینگونه شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که جزو SMEها هستند از طریق فروش سهام می‌توانند تامین مالی کنند.

تامین مالی شرکت‌های حوزه IT در بازار SME فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در چهارمین نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان بخش خصوصی حوزه فاوا به تامین منابع مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق بازار فرابورس ایران اشاره کرد و گفت: در فرابورس بازار جدیدی با عنوان بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در حال راه‌اندازی است که به تامین مالی شرکت‌های حوزه فاوا کمک می‌کند.

    به گفته سعادت در حالی که در دنیا یکی از عوامل اصلی رشد صنعت ICT بازار سرمایه است در کشور ما شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که اغلب نیز جزو ‌SMEها هستند به سختی امکان حضور در این بازار را دارند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مصوب شده شرکت فرابورس ایران تابلوی جدیدی به نام SME ایجاد کند، افزود: این مهم کمک می‌کند شرکت‌های حوزه IT که اغلب شرایط پذیرش در این بازار را دارند جذب این بازار شوند و از طریق فروش سهام تامین مالی نمایند.

    سعادت به مزایای ایجاد بازار جدید اشاره کرد و افزود: در بازارهای موجود معمولا هر شرکت باید سابقه سودآوری داشته باشند و زیان‌ده نباشد، اما در این بازار شرکت‌های SME می‌توانند تنها با یک سال سابقه فعالیت و با ارئه چشم‌انداز روشن از سودآوری پذیرش شود.

    برچسب ها