عصر خودرو

نیمی از ارزش معاملات امروز فرابورس ایران به بازار سهام تعلق گرفت

عصر بازار- در مجموع بازارهای پنج‌گانه فرابورس ایران نزدیک به ۲۷۲ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌ هزار و ۵۶ میلیارد ریال در ۲۱ هزار و ۵۸۳ دفعه معاملاتی دست‌به‌دست شد که نیمی از ارزش آن به بازار سهام تعلق گرفت.

نیمی از ارزش معاملات امروز فرابورس ایران به بازار سهام تعلق گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در پایان معاملات 17 آذرماه، نقل و انتقال بیش از 188 میلیون سهم به ارزش افزون بر 537 میلیارد ریال در بازار سهام فرابورس صورت گرفت که در این میان نماد شرکت اعتباری کوثر مرکزی، بیشترین حجم و نماد شرکت پتروشیمی زاگرس، بالاترین ارزش را به خود اختصاص داد.

    در جریان معاملات امروز فرابورس، شاخص کل با اهرم مثبت نمادهای محصولات شیمیاییِ «مارون» و «زاگرس» تا سقف 7.53 واحدی به ارتفاع بیش از 862 واحدی صعود کرد.

    همچنین آیفکس درحالی تحت تاثیر نمادهای محصولات شیمیایی با 10.49 واحد افزایش همراه شد که برخی نمادهای پالایشی‌ شامل «شراز» و «شپاس» کم‌تر از نیم واحد تاثیر منفی بر آن گذاشتند.

    از سوی دیگر نمادهای «زاگرس»، «کیمیا» و «دتولید» تا 4.7 درصد از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند و بیشترین کاهش قیمت نیز به نمادهای «ثتران» و «ثعمرا» از گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات تعلق گرفت.

    امروز درحالی نمادهای «حپارسا» و «ثتران» بازگشایی شدند که نمادهای «وحافظ» و «ثزاگرس» به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 281 هزار ورقه به ارزش 262 میلیارد ریال، نقل و انتقال یافت که اسناد خزانه مرحله هشتم با نماد «اخزا8» با معامله 61 هزار ورقه به ارزش 53 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش را در اختیار داشت.

    برچسب ها