عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- تردیدها در مورد اینکه کاهش تولید های وعده داده شده اوپک و روسیه خواهد توانست مازاد عرضه جهانی نفت را مهار کند یا نه باعث شده که قیمت نفت امروز کاهش یابد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت کاهش به 53 دلار و 63 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 35 سنت کاهش داشت و به 50 دلار و 58 سنت رسید.
    قیمت نفت خام پس از اعلام توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید در هفته گذشته، تا 19 درصد افزایش یافت. اما تردیدهایی بروز کرده مبنی بر اینکه آیا این کاهش ها خواهد توانست مجددا در بازار توازن ایجاد کند یا نه.
    از زمان اعلام توافق، گزارش هایی منتشر شده که هم اوپک و هم روسیه تولید خود را به ارقامی بی سابقه افزایش داده اند.
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد، انتظار دارد میزان تولید نفت این کشور در سال های 2016 و 2017 کمتر از رقم مورد انتظار قبلی کاهش یابد.
    تاماس وارگا، تحلیلگر ارشد موسسه پی وی ام اویل اسوسیتس در لندن گفت: «سرمایه گذاران از یک طرف امیدوارند که تولید کنندگان به اندازه کافی تولید خود را کاهش دهند و توازن را برقرار سازند و از سوی دیگر نگران اند که این اتفاق رخ نداهد.»
    نشست کشورهای عضو و غیر عضو اوپک قرار است آخر همین هفته در وین برگزار شود و طرف ها در مورد جزئیات طرح کاهش تولید و محقق کردن کاهش تولید مجموعا 1.5 میلیون بشکه ای تولید توافق نمایند.
    نیجریه، که از توافق اوپک مستثنی شده گفته که امیدوار است تولید نفت خود را از 1.9 میلیون بشکه فعلی به 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
    ارگن وینبرگ، تحلیلگر کومرز بانک در فرانکفورت گفت: «باید ببینیم که آیا اعتقادی که بازار به توافق اوپک دارد تداوم خواهد یافت یا نه.»

    برچسب ها