عصر خودرو

مدیران شرکت نفتی او ام وی اتریش در راه تهران

عصر بازار- هفته آینده مسؤولان شرکت او ام وی اتریش برای سفری ۳ روزه به تهران می آیند و از برخی مراکز نفتی نیز دیدن خواهند کرد.

مدیران شرکت نفتی او ام وی اتریش در راه تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز تفاهم نامه سه میدان نفتی و گازی با شرکت بین المللی شل امضا خواهد شد.

    ظاهرا پس از این شرکت نوبت به امضای تفاهم نامه با شرکت او ام وی اتریش است که قرار است هفته آینده به تهران سفر کنند.

    هفته آینده کمیته انرژی ایران و اتریش جهت بررسی نقشه راه همکاری انرژی ٢ کشور در تهران برگزار می شود؛ اعضای این کمیته به سرپرستی یوخن پنکر، مدیرکل استراتژی انرژی اروپا برای بررسی این نقشه راه مقابل امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران می نشیند.

    بهینه سازی مصرف سوخت، سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت و گاز، اکتشاف و توسعه، آموزشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، مسائل مربوط به محیط زیست و صادرات گاز به اروپا از رئوس مورد بررسی ٢ هیئت خواهد بود.

    سفر هیئت اتریشی به تهران سه روزه خواهد بود که در کنار برگزاری کمیته انرژی، قرار است از سراجه قم، پالایشگاه تهران و پژوهشگاه صنعت نفت نیز بازدید کنند.

    مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران  و او ام وی اتریش اردیبهشت ماه امسال قرارداد پروژه مطالعه مشترک «توان هیدروکربوری تله‌های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس» را امضا کردند که سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت مدت زمان اجرای این مطالعه مشترک را ٢ سال اعلام کرده بود.

    وی با بیان این که همه هزینه‌های مربوطه بر عهده شرکت اتریشی است، افزوده بود: انجام این پروژه به دلیل شناختی که مدیریت اکتشاف از توان فنی و علمی این شرکت کسب می کند و همچنین شناختی که آنها از ظرفیت علمی و فنی موجود و نیز وضع زمین شناسی منطقه‌ای به دست می‌آورند، راه را برای همکاری‌های جدی تر و بزرگتر مهیا می‌سازد.

    او ام وی اتریش همچنین  برای توسعه میدان نفتی بند کرخه ایران اعلام آمادگی کرده‌ است.

    فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران نیز پیشتر اعلام کرده بود این کشور علاقه‌مند به همکاری با ایران است و تا سال آینده نخستین بانک اتریشی در ایران راه‌اندازی خواهد شد.

    برچسب ها