عصر خودرو

اعطای خط اعتباری ۱۸ میلیون یورویی به عراق برای خرید کالای ایرانی

عصر بازار- با توجه به حجم بالای صادرات از ایران به عراق، به منظور تامین مالی صادرات کالاهای ایرانی به عراق نسبت به اعطای خط اعتباری در قالب اعتبار خریدار به کشور عراق اقدام شد.

اعطای خط اعتباری ۱۸ میلیون یورویی به عراق برای خرید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مبلغ این خط اعتباری 18 میلیون یورو است و میزان تامین مالی آن تا 100 درصد مبلغ قرارداد تجاری که دوره بازپرداخت آن حداکثر دو سال طی چهار قسط متوالی شش ماهه و براساس نوع کالاهای صادراتی خواهد بود. 

    مراحل استفاده از خط اعتباری نیز براساس انعقاد قرارداد تجاری میان صادرکننده ایرانی و خریدار عراقی و نیز ارائه‌ درخواست تامین مالی توسط خریدار عراقی به بانک البلاد عراق خواهد بود.

    علاوه بر این ارسال درخواست تامین مالی توسط بانک البلاد به بانک توسعه صادرات ایران و تامین مالی صادرات کالا توسط بانک توسعه صادرات براساس قوانین و مقررات است.

    به گزارش ایسنا، عراق و افغانستان از جمله کشورهای مهم منطقه برای ایران هستند که بخش عمده‌ کالاهای صادراتی ایرانی به این دو کشور ارسال می‌شود؛ بنابراین تسهیل تجارت خارجی با این دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق با حفظ بازار این دو کشور در راستای افزایش میزان مبادلات تجاری با عراق و افغانستان اقدام شود.

    برچسب ها