عصر خودرو

مؤسسه وی‌تی‌بی کپیتال:

توافق اوپک درآمد نفت روسیه را ۱۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد

عصر بازار- مؤسسه وی‌تی‌بی کپیتال اعلام کرد: با توجه به اینکه بودجه سال جاری روسیه بر مبنای نفت ۴۰ دلار بسته شده است افزایش قیمت نفت به ۵۵ دلار در هر بشکه می‌تواند درآمد نفتی این کشور را ۱۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

توافق اوپک درآمد نفت روسیه را ۱۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کارشناسان مؤسسه وی‌تی‌بی‌ کپیتال اعلام کردند: با توجه به اینکه بودجه سالانه روسیه بر مبنای قیمت نفت 40 دلار در هر بشکه بسته شده و اینکه توافق اوپک قیمت نفت را به حدود 55 دلار در هر بشکه افزایش داده است درآمد نفتی این کشور با توجه به توافق انجام شده 15 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

    این مؤسسه بانکی اعلام کرد: در صورتی که متوسط قیمت نفت در محدوده 55 دلار طی سال آینده میلادی ثابت بماند درآمد نفتی روسیه 1.1 هزار میلیارد روبل معادل بیش از 15 میلیارد دلار افزایش یافته و به 95 میلیارد دلار خواهد رسید.

    همچنین بانک اورالسیب روسیه اعلام کرده است در صورتی که قیمت نفت در بازار جهانی 15 تا 25 درصد طی سال آینده افزایش  و این کشور هیچ هزینه غیر منتظره‌ و خارج از برنامه‌ای نداشته باشد کسری بودجه روسیه به 1.8 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش خواهد یافت.

    این در حالی است که کسری بودجه روسیه در سال جاری 4 درصد تولید ناخالص داخلی ا این کشور بوده است.

    این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است در صورت تداوم این روند کسری بودجه مرلین در سال 2018 به طور کامل از بین خواهد رفت.

    طی روزهای گذشته برای نخستین بار در 16 ماه گذشته قیمت نفت از 55 دلار فراتر رفت.

    برخی سرمایه‌گذاران در بازار نفت معتقدند خوش‌بینی نسبت به توافق اوپک با روسیه که به افزایش 15 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی منجر شد در حال کمرنگ شدن است.

    اوله هانسن یکی از کارشناسان ارشد موسسه ساکسوبانک معتقد است نشست روز شنبه اعضای اوپک و کشورهای نفتی غیر عضو اوپک برای تداوم روند قیمتی نفت که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است بسیار حیاتی خواهد بود.

    برچسب ها