عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت معادن را به بخش خصوصی واگذار کند

عصر بازار: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عملکرد ضعیفی را در حوزه معدن شاهدیم گفت: با توجه به اینکه امکان جایگزینی درآمدهای معادن به جای درآمدهای نفتی برای کشور وجود دارد باید مدیریت در این حوزه تقویت شود.

دولت معادن را به بخش خصوصی واگذار کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی  با تاکید بر اینکه در حوزه معادن عملکرد ضعیفی داشته‌ایم گفت: در صورتی می‌توان از معادن توقع عملکرد و خروجی مثبتی داشت که بخش خصوصی را فعال کنیم،‌ متاسفانه در این صنعت ضعیف هستیم و امیدواریم وزیر صنعت معدن و تجارت کمک‌های لازم را انجام داده و شاهد واگذاری معادن به بخش خصوصی باشیم.

    وی راهکار فعال شدن معادن را در واگذاری به بخش خصوصی دانست و گفت: دولت باید تمهیدات لازم را برای بازگشایی معادن و تبدیل آن به سرمایه برای کشور بیندیشد که این منوط به وجود زیرساخت‌های لازم است. طبیعتا اگر دسترسی به معادن آسانتر شود می‌توان شاهد فعال‌تر شدن معادن و بهره‌وری از درآمدهای این صنعت باشیم به طوری که حتی درآمدهای معادن می‌تواند جایگزین درآمد نفتی برای کشور شود.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر لزوم وجود مدیریت لازم در حوزه معدن گفت: در حال حاضر در موضوع واگذاری معادن به بخش خصوصی نظارت لازم وجود ندارد و عملکرد ضعیفی را شاهد هستیم که قطعا باید این رویه تغییر پیدا کند.

    برچسب ها