عصر خودرو

امروز صورت گرفت؛

افزایش تقاضا در تالار محصولات پتروشیمی

عصر بازار: معاملات محصولات پتروشیمی امروز نسبت به هفته های قبل با رونق بیشتری روبه رو شد به طوریکه در مجموع حدود ۴۱ هزار تن انواع مواد پلیمری در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

افزایش تقاضا در تالار محصولات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، امروز در معاملات تالار پتروشیمی بورس کالای ایران، علاوه بر آف گریدها که در هفته های اخیر مورد توجه فعالان بازار بود، محصولات پلیمری دیگر نیز که تقاضای پایینی داشتند با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

    پریسا شوکتی، مدیرکالایی کارگزاری پارس ایده بنیان در این باره گفت: برخی از محصولات پلیمری در هفته اخیر با کاهش عرضه روبه رو بوده اند، از سوی دیگر قیمت این کالاها نیز با افت روبه رو شده و به این ترتیب این کالاها برای خرید جذاب شده اند، از این رو حجم تقاضاها برای خرید این محصولات افزایش یافته است.

    به گفته این کارشناس بازار پتروشیمی افت عرضه برخی از محصولات تا هزار تن سبب شده تا معامله گران بیشتری به خرید این کالاها جذب شوند. در همین حال کمبود برخی از محصولات پلیمری نیز در بازار داخل به دلیل کاهش حجم خریدها در هفته های اخیر یکی از دلایل مهم شروع خرید مصرف کنندگان بوده است.

    به این ترتیب امروز پی وی سی ها با توجه به عرضه های اندک با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند، طی دو هفته اخیر عرضه این کالاها کاهش یافته است. به گفته مدیرکالایی کارگزاری پارس ایده بنیان، افزایش عرضه ها و کنترل اولیه عرضه می تواند حجم تقاضا را برای این کالاها کاهش دهد.

    در همین حال امروز برخی از محصولات پلیمری نیز که همواره از سوی معامله گران مورد توجه هستند نیز با تقاضای بیشتری نسبت به هفته های گذشته روبه رو شدند. پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی اتیلن های سنگین بادی جز کالاهایی بودند که با استقبال معامله گران در این روز مواجه شدند.

    حجم بیشتر خرید پلی پروپیلن ها نیز امروز به محصولات آف گرید تعلق داشت و محصولات ON گرید با استقبال اندکی توسط معامله گران خریداری شدند.

    برچسب ها