عصر خودرو

شفاف‌سازی بیمه کوثر در آستانه بازگشایی نماد «وکوثر»

عصر بازار: بیمه کوثر با ارسال نامه‌ای به ناظر بازار سهام از خرید ۳ درصدی سهام موسسه اعتباری کوثر در آستانه بازگشایی نماد معاملاتی آن در بازار دوم فرابورس خبر داده است.

شفاف‌سازی بیمه کوثر در آستانه بازگشایی نماد «وکوثر»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالرسول عطایی مدیرعامل بیمه کوثر با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران فرابورس گفته است: این شرکت (بیمه کوثر) اقدام به خرید تعداد 180 میلیون سهم معادل 3 درصد از کل سهام موسسه اعتباری کوثر مرکزی به قیمت هر سهم 1159 ریال در مورخ 18 شهریور ماه 94 به قصد سرمایه گذاری بلند مدت کرده است.

    این مقام مسئول عنوان کرده که خرید سهام موسسه اعتباری کوثر مرکزی با توجه به سپری شدن برگزاری مجمع عادی سالیانه موسسه اعتباری کوثر مرکزی در 30 تیرماه امسال، خرید سهام مذکور تاثیری بر سود سال جاری بیمه کوثر نخواهد داشت.

    نکته جالب اینکه این نامه در تاریخ 23 تیرماه امسال نوشته شده اما روز دو شنبه 23 شهریور امسال در کدال منتشر شده است.

    بر اساس این گزارش، در پی موافقت هیأت پذیرش فرابورس ایران با پذیرش شرکت اعتباری کوثر مرکزی در بازار دوم، نماد این شرکت قرار است امروز سه شنبه 24 شهریورماه 94 در بازار دوم فرابورس ایران گشایش یابد.

    نماد معاملاتی "وکوثر" خردادماه 1392 در بازار پایه فرابورس ایران درج شده بود که هیات پذیرش پس از احراز شرایط پذیرش و در راستای اجرای ماده 51 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، با انتقال این نماد از بازار پایه به بازار عادی موافقت کرد.

    پذیره نویسی 3 میلیارد سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه موسسه اعتباری کوثر مرکزی پس از تمدید 10 روزه تا 8 شهریور ماه امسال، با صرف سهام و به قیمت ثابت یک هزار و 159 ریال در بازار پایه توافقی فرابورس ایران انجام شد و به دنبال آن، سرمایه این شرکت از 3 هزار میلیارد به 6 هزار میلیارد ریال یافت.

    شرکت موسسه اعتباری کوثر مرکزی، اسفند سال گذشته در فرابورس مورد پذیرش قرار گرفته و پنجاه و هشتمین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران به شمار می آید.

    موسس و سهامدار اصلی موسسه اعتباری کوثر مرکزی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و عیسی رضایی از مدیران نام آشنای بازار سرمایه مدیرعامل آن است . در عین حال بیمه کوثر نیز بالگردهای شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داده است.

    برچسب ها