عصر خودرو

نایب رئیس اتاق ایران وچین؛

تحولات اخیر در بازار مالی جهان تاثیری بر تجارت ایران و چین ندارد

عصر بازار: مجید رضا حریری تحولات اخیر در بازار های مالی جهان را در میزان تجارت ایران وچین بی اثر دانست.

تحولات اخیر در بازار مالی جهان تاثیری بر تجارت ایران و چین ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر اکثر بازارهای مالی دنیا متاثر از تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر کاهش ارزش یوان در برابر دلار با افت شاخص روبرو بوده اند به طوریکه شاخص سهام در وال استریت در یک رکورد شکنی چهارساله به پایین ترین میزان خود رسید.سایر بورس های جهانی نیز متاثر از این تصمیم با کاهش شاخص روبرو بودند.

    دولت چین هدف از این اقدام را تقویت صادرات و برون رفت از وضعیت رکود اعلام کرد.

    نایب رئیس اتاق ایران و چین  با اشاره به این تحولات گفت: با توجه به میزان مبادلات ما با چین افت 4 درصدی ارزش یوان در برابر دلار اثری در روابط تجاری ما با چین ندارد.

    حریری با اشاره به میزان مبادلات چین با سایر کشورها گفت:این کشور در سال بیش از 4 هزار و 500 میلیون دلار مبادلات تجاری با سایر کشورها دارد در حالیکه سهم ایران از مبلغ 120 میلیارد دلار است که معادل 4 درصد کل تجارت چین است و در سال های اخیر چون میزان مبادلات ما متوازن شده است اثر کاهش ارزش یوان برای ما محسوس نیست.

    وی افزود: اما در اقتصاد کلان ما چون این تصمیم بر روی قیمت نفت تاثیر گذاشته  و باعث شده است که قیمت طلای سیاه بیشتر افت بکند می تواند باعث شود که قدرت خرید ما ضعیف تر شود و در صورت ادامه این روند میزان تجارت ما نه تنها با چین بلکه با تمام کشورها افت خواهد کرد.

    برچسب ها